Végtelen bandázások, vad biciklizések, nindzsatúrák

Mit csinál az író nyáron? 7. rész - Interjú Erdős Istvánnal

Több éve indítottunk egy nyári cikksorozatot a Pagony blog oldalán, ahol a szerzőket, illusztrátorokat faggattuk. Szerencsére eljött az ideje, hogy folytassuk!

Hetedik kiszemeltünk Erdős István, a Rajkó c. könyv szerzője.

Ismerjétek meg közelebbről ti is!

Rejtvényes füzetek

Foglalkozz a legmenőbb foglalkoztatókkal!

Ezeket a foglalkoztatókat tutira megéri magaddal vinned utazásra, nyaralásra, de rossz időben, bekuckózva is remek időtöltést nyújtanak!

Szemlénk sorra veszi az ovisokat, sulisokat kreatívan lekötő, szuper ötletekre épülő füzeteket, majd bemutatja, melyik alkotós könyvek inspirálják leginkább a szülőket!

Mielőtt útra kelsz, nézz körül, és csomagolj foglalkoztatókat is!

Kártyázz!

Utazós kártyák, pici és könnyű játékok az egész családnak

Végre kánikula! Irány a strand, tópart, a medence, vagy akár a kerti slag!

A gyerekeket lehetetlen kikönyörögni ilyenkor a hűsítő vízből, nincs is jobb annál, mint versenyezni, ki tud tovább ülni úgy a gumilabdán, hogy ne bukkanjon fel, vagy hogy ki bírja tovább a víz alatt. Ha mégis szeretnénk, hogy egy kis időt eltöltsenek árnyékban is, itt van néhány társas, amiket kiszerelésükből adódóan könnyedén magatokkal vihettek az utazásokra.

Ezt játszd nyáron!

Szemle a legszuperebb játékokról, amiket megéri berakni a bőröndbe!

Akár tábor, akár családi nyaralás, játékok nélkül nincs nyári szünet!
Június 22-ig 15% kedvezménnyel rendelhetsz!

Kedves Naplóm!

naplókönyvek kamaszoknak és anyáknak

Az elmúlt heti olvasnivalóim felkavaróak voltak: kamaszoknak szóló könyvekkel ismerkedtem. Hiába, ahogy nő az életkor, úgy szaporodnak a problémák is. Az ifjúsági irodalom már a realitásokon alapul, sőt, olykor brutálisan nagyítja fel az érzékeny, problémás helyzeteket. Magam is elkezdtem készülni a gyerekeim kamaszkorára, és sokszor, mikor szülők kérnek tanácsot tőlem a boltban, rábeszélem őket, hogy feltétlenül olvassák ők is az ifjúsági könyveket. Ezek az írások szembesíthetnek minket azzal, hogy a saját kamaszkorunk emléke - bármennyire hihetetlen is - de egyre jobban távolodik, hogy szülőként megváltoztunk, és a világ is más lett. Mindez olyan közhelyes, de akkor is igaz. -Laura ajánlója.

Mi kerüljön a bőröndbe?

Könyv és játékötletek a nyárra

Itt az idő, csomagoljunk, irány a Balcsi, a tenger, a magas hegyek, vagy ismeretlen városok. Mi is bepakoltunk sok-sok mindent, könyvet, játékot. Kukkantsatok be a Pagony bőröndjébe, és olvassátok el, mit ajánl a nyári utazáshoz Dió és Orsi, akikkel a Bartók Béla úti budai Pagonyban találkozhattok.

Lazulós nyári olvasás

Öt könyv, hogy jól induljon a nyár

Olyan könyvet ajánlunk most nektek, amiket együtt is nagy nevetések közepette tudtok olvasni, mert egyrészt felidézhetnek bennetek is sok-sok régi nyár emléket, amit jó megosztani a gyerekekkel, másrészt pedig jó újabb és újabb történeket, szereplőket és könyveket megismerni. Most Bagossy Laura, a Pozsonyi úti bolt vezetője mutatja meg, ők miket olvasnak már most!
tovább...

Nyár: játék, játék és játék!

Új játékok a Pagonyban

Itt a nyár, nyakunkba szakadt a temérdek szabadidő – vagy inkább a gyerekek nyakába – és ha még nem indul a repülő Hawaiira, akkor itt az idő a közös társas partikra egy jó limonádé mellett! (És a focimeccseket is tudjuk fél szemmel figyelni...)

Ajánlunk is nektek néhány újdonságot, melyekkel ismét a Gémklub örvendeztetett meg minket. Azt vesszük észere, hogy ezekkel a játékokkal egyre szívesebben játszanánk mi is, tehát FELNŐTTEK figyelem! Munkácsi Anna játékajánlója.

Majd elrepülünk, lesülünk

Érik a nyár, szerk. Lovász Andrea, Cerkabella, 2013

Nekem a Balaton a Riviéra, a nyári szünet meg a téliszalámis kenyér paradicsommal, kulcs a nyakban és az unalom.  Akkoriban mintha nagyon kevés dolog történt volna. Nem táboroztunk meg tengereztünk nyakra főre, de magas szinten űztük a láblóbálás, semmittevés művészetét. A napsütés, meg hogy  nem kell iskolába menni - így együtt: maga volt a szabadság. - Szombati Enikő ajánlója