Öt társas ovisoknak

Szórakozás, fejlesztés, rend, önállóság, empátia

A Keller és Mayer öt társasa öt fontos tulajdonsággal rendelkezik: szórakoztat, fejleszt, önállóságra és empátiára tanít, és a szabályok követésével a rend fontosságára hívja fel a kicsik figyelmét - játékosan, indirekt módon. Igényes kivitelezés és közkedvelt mesék, illusztrátorok, szerzők művei vonzzák a kicsiket és nagyokat ezekhez a társasokhoz. - Ács Dániel cikke

23325.jpgAz Erdei kirándulásBogyó és Babóca világába hívja a gyerekeket – és a felnőtteket. 2-4 játékos játszhat egyszerre együtt Sün Somával, Gömbivel és a Százlábúval, hogy aztán az út végén Frici fagylaltozójában desszertezzenek. Igazi családi társas, látványos, térbeli pályával. A játékélmény van annyira jó, hogy sokszor elő lehet venni. A táblát, mint egy puzzle-t, úgy kell összerakni, ami egyrészt egy plusz játék, másrészt a könyvméretű doboz praktikus, hiszen kis helyen is elfér. Ideális nyaraláshoz, utazáshoz.
A szabályok egyszerűek: klasszikus dobókockás-lépegetős játék előre- és visszalépésekkel, kimaradásokkal. Minőségi kivitelezés, a játékhoz fabábuk tartoznak.

23328.jpgBújtasd ágyba a gyerekeket egy társassal! A Szép álmokat! klasszikus gyűjtögetős társasjáték 3-6 éves gyerekeknek. A játék célja: segíts a gyerekeket ágyba tenni úgy, hogy mindegyiküknek jusson takaró, párna és alvós játék. Dobj a dobókockával, ha párnát mutat a kocka, ekkor választhatsz egyet a párnák közül, amit rakj az előtted lévő ágyba. Ugyanezt tedd takaró, alvós játék és gyerekfigura dobása esetén is. Ha minden hozzávaló kiegészítőt összegyűjtöttél, lefektetheted a a gyereket az ágyba. Az a játékos nyer, akinek legelőször ágyba kerülnek a gyerekfigurái!
Az igényes, strapabíró játék kártyái, illetve a speciális dobókocka anyaga és mérete megfelel az óvodás korosztálynak. A nagyobbak szín- és formaegyeztetéssel is bővíthetik a játékszabályt. A gyönyőrű grafikájú, vidám társast Pásztohy Panka illusztrálta.

20146.jpgIgényes, szép, és szórakoztatóan fejleszt – egy mondatban a Maszat játszik című társasjátékról. Bővebben: Berg Judit népszerű mesefigurája, Maszat hívja játszani a legkisebbeket, egy dobozban két játékkal. Maszat, Hóchóc és a többiek segítségével a 2-5 éves gyerekek gyakorolhatják a különböző színkombinációk felismerését, vagy egyeztethetik a játékok árnyképét a zseblámpa fényében látható képpel. Az egyik játék egy konkrét Maszat-meséhez, az Áramszünethez kapcsolódik; itt a történetben szereplő tárgyak, játékok formáit kell felismerni. A másikban (Maszat és a tél) színkombinációkat kell megtalálni.
Kezdő társasozóknak ideális, összedolgozva és egymással versenyezve is lehet játszani. Hogy még közelebb hozzuk csemeténket a játékhoz, érdemes előtte olvasni nekik a Maszat-könyvekből.

20852.jpgÍgy még a játékpakolás is könnyebben megy! A Mindent a helyére!vidám, szórakoztató, oktató játék, mely az óvodásoknak segít megtanulni egyeztetni a színeket, formákat, és fejleszti a memóriát. A kiindulóhelyzet teljesen hétköznapi: fel kell számolni a rendetlenséget a gyerekszobában. Rendrakás közben különböző színű és formájú építőkockákat kell a megfelelõ formájú nyílásig eljuttatnunk, majd oda bedobnunk. Ezzel a helyére tettük az adott építőkockát, melyért jutalomkorong jár. Az a játékos nyer, aki a legtöbb jutalomkorongot szerzi. A játék kicsiknek és nagyobbaknak is (3 és 6 éves kor között) kínál egy-egy játékmódot, fejleszti a szókincset, a figyelmet, segíti a síkbeli tájékozódást, önállóságra tanít. Első társasjátéknak kiváló. Aki szereti Pásztohy Panka rajzait, annak nem fog csalódást okozni a játék képi világa sem.
Egyedivé és változatossá teszi a játékot, hogy a színek nem tartoznak egy játékoshoz sem: a színkockával való dobás határozza meg, hogy az adott körben a játékosok melyik színű kockával léphetnek. A kissé megemelt tábla pedig dobozában stabilan rögzül, a helyükre vitt építőkockák a játéktábla alatti térbe pottyannak, a játék végén pedig a tábla megdöntésével vehetők újra elő. Ezzel a megoldással nem csinálunk rendetlenséget az asztalon sem!

23329.jpgJó tett helyébe jót várj! A Túl az Óperencián játék a Mese a juhászlegényről, a királylányról és a sárkányról című magyar népmese alapján készült, a dobozban a mese szövege is megtalálható. Ebben a fiúk számára is vonzó (sárkányos!) társasban bajba jutott lények kérnek segítséget tőlünk, cserébe egy-egy kulcsot adnak, amellyel a várkapu lakatjait tudjuk majd kinyitni. A sárkánnyal a játékszabály szerint több ízben is meg kell küzdeni, ami elodázza a győzelmet, de éppen ettől izgalmas a játék. Az nyer, aki először elér a várban raboskodó királylányhoz. A jó végül elnyeri jutalmát, a gonosz pedig méltó büntetését. A "próbák" során tanúbizonyságot kell tennünk segítőkészségünkről, jóságunkról, hogy kiérdemeljük a jutalmat a játék végén. Közben fejlesztjük asszociációs készségünket és empátiánkat, ráadásul a mese és a társasjáték összekapcsolásával mindkét műfajt megszeretheti gyermekünk – és mi is.
A népmesére jellemző bűvös számok többször megjelennek: háromfejű sárkány, hét lakat, hét próbatétel. A játéktábla jópofa grafikával, ízléses színvilággal készült. A kiegészítő elemek tartós kartonból vannak, szép és kifejező rajzokkal mindkét oldalukon. A bábuk és a dobókocka is fából készültek.