tovább...


tovább...

Jutalomkönyvek

Közeledik a tanév vége, a biziosztás, és az ehhez tartozó, elmaradhatatlan jutalomkönyvek időszaka. Iskolánként, osztályonként eltérő szokások léteznek, van ahol tényleg csak a kiválók kapnak, van ahol meg mindenki, némely iskolában központilag kapják az olcsóbb, és valljuk meg, aztán csak évekig polcon porosodó, és végül egy szeretetcsomagban landoló könyvet, máshol meg igyekeznek tényleg figyelembe venni a gyerekek olvasási szintjét és érdeklődéi körét is. Azért örüljünk mindennek, cserélni még mindig lehet. (halkan jegyzem csak meg, hogy simán lehetne CD-t, DVD-t is ajándékozni - igazi kincseket lehet lelni pár száz forintért-, vagy színházjegyet is adni, de valamiért mégis a könyv a legmegszokottabb ajándék, főleg a suliban).

Talán még időben vagyunk, és ezért állítottunk össze egy kis csokrot azokból a könyvekből, amik szerintünk tényleg jó ajándékok lehetnek.
tovább...

Hej óvoda, óvoda...

Hej óvoda, óvoda, de sok gyerek jár oda, szól a Vackoros könyvben, de nem mindegy, hogy milyen az az óvoda. Nyakunkon az ovis beiratkozás, megnézzük, hogy van-e elég hinta az udvaron, meg ételallergiás menü, de vajon tudjuk-e, hogy miket olvasnak majd elalvás előtt? És néznek rajzfilmet? Mennek majd könyvtárba?
Akik figyelemmel kísérik cikkeinket, biztos emlékeznek rá, hogy nemrég az ELTE TÓK tanáraival beszélgettünk a hazai pedagógusképzésről, és ezenbelül a kortárs magyar gyerekirodalom helyéről. Most végre megnézzük, hogyan is zajlik ez valójában: Pólus Enikő óvónő segítségével bepillantunk a Gazdagréti Szivárvány Óvoda mindennapjaiba, és kiderül, hogy egy lakótelep közepén is lehet mesebeli utazást tenni, ráadásul tündérekkel.
tovább...

Mit tanulnak akik tanítanak?

Gyermekirodalom-tanítás az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán

Nyakunkon az óvoda-, iskola választás, lázasan keressük a legjobb helyet szemünk fényének, aki most lép ki az Életbe. Fontos jó helyen tudni őket, ahol testileg-lelkileg-szellemileg csak a legjobbat kaphatják. Szerencsére annak idején hazánk az első volt, aki Brunszkvik Teréz révén élen járt a kisdedóvók létrehozásában, és a nőnevelés elindításában. Kíváncsiak voltunk arra, hogy mennyi maradt meg mára ebből a lendületből, milyen képzést kapnak ma a főiskoláról kikerülő leendő óvódapedagógusok és tanítók.

Pagonyosként meg különösen a hazai, kortárs gyerekirodalom jelenléte izgatott minket, vajon az oviban a gyerekek mutogatják a Lámpalány meséit az óvónéninek, vagy fordítva? És vajon honnan ismerik Ruminit a tanító nénik?
tovább...

Ahol Rumini életre kelt

Egy kiadó akkor lehet a legbüszkébb bármely könyvére, amikor az általa dédelgetett könyv valahol valóban élő közelségbe kerül egy sereg, mindenre nyitott gyerekkel, amikor megelevenednek a szereplők, és az olvasók részeseivé válnak a cselekménynek. Azt régóta tudjuk, hogy Berg Judit Rumini-sorozata kiválóan alkalmas minderre, de ami a XV. kerületi Kontyfa Általános Iskolában, az 5. b osztályban történt, az irigylésre méltó.

Aki nélkül nem jöhetett volna létre mindez, az Bánfiné Takács Tímea, 7 éve tanít magyart, projektet, fakultációkat, és most nemcsak beavat minket a kulisszatitkokba, de mesél távolabbi terveiről is.
tovább...

Sikertörténet: a tépkedős-ragasztós

"Már megint eltépted azt a drága fejlesztő füzetet, kisfiam, és miért firkálsz a terítőre?" - ugye mi is mondtunk már ilyesmit, mert bizony van egy időszak, amikor imádnak firkálni, tépkedni.

És az is bosszantó, ha nem szabályos az a vonal, és nem kerekedik az alma. Szerencsére fejlesztő-foglakoztató füzetből ma már hatalmas a választék, de ki hallott már olyanról, amit direkt kell széttépni?


Pár hónapja jelent meg két igazán nem szokványos, színes, interaktív, és figyelem, differenciált óvodaifejlesztésre is alkalmas kiadvány, ahol mindent lehet: firkálni, tépkedni, ragasztani és közben fejlődik a gyerek oly sokszor emlegetett finommotorikája, vagyis az írástanuláshoz megfelelő szintű kézmozgása. És a végén mégiscsak kerekedik az az alma.

A kötetek létrehozójával, Tótk-Kása Ottíliával beszélgettünk.
tovább...

"Csak legyen időnk annyit olvasni!" - interjúnk Dési Zsuzsa tanítóval

Tanítóknak, magyartanároknak, óvodapegagósoknak, könyvtárosoknak ajánlok blogomon KÉT HETENTE könyveket, programokat.

A mini-interjúk, ismertetők segítséget adnak azoknak, akiknek fontos, hogy mit, miért olvasson a gyerek. Mert minden vélemény számít!


Elsőként Dési Zsuzsa, alsós tanító osztja meg tapasztalatait, aki a Pagonyhoz közeli Gárdonyi Géza Általános Iskolában tanít, mindig mosolyogva.
tovább...