Pagony expedíció 4-5. osztály: Mikor is volt, hol is volt?…

program részletei

A történelem nem mese. De lehet mesélni róla. És néha nagyon vékony a határ a valóban megtörtént esemény és a kitalált történet között.
Hogyan tudunk különbséget tenni? Mennyire számít, hogy ki és milyen nézőpontból meséli el a történetet?
Gimesi Dóra-Rofusz Kinga Amikor mesélni kezdtek a fák című varázslatosan szép könyve kiváló előkészítése az alaptantervben is előírt történelmi gondolkodás megalapozásának.

A jelenből indulva a Városliget fái között sétálva Dédi újabb és újabb történeteket mesél, amelyek dédunokája számára már történelemként jelennek meg. Dédi azonban hiteles szemtanúja, átélője volt az elbeszélt eseményeknek.
Így történt? Hogy történt? Hányféleképpen lehet elmesélni valamit?
Miért lehet fontos a kronologikus gondolkodás? Miben különbözik a mesék befogadásának ösztönös érzelmi-gondolati világától?
Innen indul és egy izgalmas közös felfedezésig jut ez ez a 90 perces, maximálisan interaktív foglalkozás.

Hol, mikor?