Beöltözős, meseírós, rajzolós, együtt játszós terápiás csoportfoglalkozás gyerekeknek.
Lesznek köztünk királyok és királylányok, hősök, medvék, madarak, tündérek és boszorkányok, tűzokádó sárkányok. Közös mesénk fonalán vándorútra kelünk hegyeken, dombokon, tengereken át perdülünk, fordulunk.
PIROS KAKAÓ GYEREKPSZICHODRÁMA CSOPORT
5-16 éves korig korosztály szerinti bontásban
24 héten át heti rendszerességgel.
Foglalkozásvezetők: Hajdu Anna (pszichológus, gyerekpszichodramatista) és Karvalics Fruzsi (szomatopedagógus, gyerekpszichodramatista)
Előzetes regisztráció szükséges!
- piroskakao@gmail.com
- 06302346980
Részletek: piroskakao.hu
Beöltözős, meseírós, rajzolós, együtt játszós terápiás csoportfoglalkozás gyerekeknek.
Lesznek köztünk királyok és királylányok, hősök, medvék, madarak, tündérek és boszorkányok, tűzokádó sárkányok. Közös mesénk fonalán vándorútra kelünk hegyeken, dombokon, tengereken át perdülünk, fordulunk, ahogy a világ…
A gyerekpszichodrámáról:
A gyerekpszichodráma egy csoportterápiás módszer, ami alapvetően a gyerekek öngyógyító képességével dolgozik a csoportvezetők által megteremtett intim, biztonságos térben. A módszer nagyon közel van ahhoz, ahogy a gyerekek amúgy is spontán játszanak, így könnyen megtalálják helyüket és ráhangolódnak a közös játékra. A csoporton átélhető a közösség megtartó ereje, a valahová tartozás és az elfogadás. A közösségi élmény a szociális készségeket is fejleszteni és segít megtalálni helyünket a világban. Az alkalmakon a csoporttagok és a csoportvezetők vagy egy közösen alkotott mesét, vagy egy csoporttag által hozott saját mesét játszák el, az eljátszás maga fizikai élményt, átélést ad. A szerepválasztás, viszont mindig saját döntés. A mese lejátszásakor jelmezekbe öltözünk, mely segíti a fantázia világba való belépést és segít határt húzni a képzelet és a fantázia között. A ráhangolódás fázisában kiegészítő művészetterápiás módszereket is alkalmazunk. A csoporton rajzolunk, alkotunk, csapatépítő játékokat játszunk. A csoportvezetők a szülőkonzultáción megbeszélt célok mentén kísérik a csoporttagokat a 24 alkalmas folyamatban, melyek során előfordul a határhelyzeteket teremtése, viszont minden esetben a résztvevőben születik meg, hogy tovább lép-e, így a saját ritmusában küzd meg kihívásaival. A csoportfolyamat alatt fejlődik a résztvevők szociális készsége, érzelem kifejezése, konfliktus kezelése, indulatkezelése, kreativitása, spontaneitása, én ereje, együttműködési készsége, önállósága, oldódik szorongása és nem utolsó sorban tapasztalatot szereznek önmagukról egy közösségben.