Előkészületek: A kockatáblát az asztal közepére tesszük, hogy minden játékos elérje. A térkép játéktáblát tegyük a kockatábla
mellé (hogy mindenki jól láthassa).
Minden játékos választ egy figurát, amit a játéktábla kezdő mezőjére tesznek, majd fognak néhány kockát:
- Két játékos esetén: mindenki hat kockát kap
- Három játékos esetén: mindenki négy kockát kap
- Négy játékos esetén: mindenki három kockát kap
A játék menete: A játék órajárás szerint halad. A legfiatalabb játékos kezd, dob a kockával a kockatáblán. A következő játékos
ugyanígy tesz, és így tovább... a kockákat így egymás után dobják a kockatáblára. A játékosoknak figyelniük kell a kockákat, hogy
felismerjék a kialakuló sorozatokat.
Próbálj elsőként észrevenni egy három jelből, vagy három azonos színből álló sorozatot. A sorozat nevét hangosan, érthetően
mondd is be (kalóz koponya, szablya, kókuszpálma, gyémánt, hajó, pisztoly, fekete, vörös, zöld, kék, sárga, lila).
Ha két sorozatot is látsz, először “kettő”-t kell mondanod, majd utána rögtön a két sorozat nevét.
(Megjegyzés: már öt kockánál is létrejöhet két sorozat.)
- Ha a bemondásod helyes: vedd el a sorozathoz tartozó kockákat és tedd magad elé a többi kockádhoz.
Aztán lépj a saját figuráddal a térkép táblán annyi mezőt, amennyi sorozatot bemondtál (pl. ha két sorozatot mondtál be, két
mezőt lépj előre).
Ezután a játék a te kockadobásoddal folytatódik.
- Ha tévedtél (a bemondott sorozat legalább egy része téves), annyi mezőt lépj a figuráddal visszafelé, ahány sorozatot
bemondtál. (Ha a figurád még mindig a kezdő mezőn áll, nem kell lépned vele).
A játék ezután folytatódik a következő játékos kockadobásával.
Megjegyzés: akkor is ezeket a lépéseket kell követned, ha három sorozatot mondasz be (ami ritka eset). Ilyenkor három mezőt
lépj előre vagy hátra.
Különleges esetek:
• A "kókuszpálma" sorozat: amikor egy “kókuszpálma” sorozatot mondasz be, három mezőt lépj előre a figuráddal.
• A "kalóz koponya" sorozat: amikor egy “kalóz koponya” sorozatot mondasz be, lépj egy mezőt előre a saját figuráddal, és lépj
egy mező hátra az összes többi játékos figuráival.
Ne feledjük 1: csak akkor léphetsz a figuráddal előre (vagy hátra), ha elsőként mondasz be sorozatot. Ha egy másik sorozat is
látható, amit nem mondtál be, a többi játékosnak várnia kell a következő kockadobásig annak bemondásával.
Ne feledjük 2: ha két vagy több játékos pontosan egyszerre mond be sorozatot, egyikük bemondása sem érvényes, a játék pedig
folytatódik a következő játékossal.
Ha ebben a vonatkozásban vitára kerülne a sor, kérhetik egy másik játékos bírói segítségét.
Ne feledjük 3:
- ha dobáskor egy kocka fellök egy másikat, aminek így változik a mutatott oldala, úgy hagyjuk és nem fordítjuk vissza.
- ha egy kocka az élén áll meg, nem az oldalán (akár újonnan dobott, akár egy másik, már a táblán lévő), a játékosnak, aki éppen a
soros, meg kell noszogatni a táblát, hogy a kocka megfelelő helyzetbe érkezzen.
Ne feledjük 4: ha nincs nálad kocka, amit dobhatnál, amikor te következel, rögtön jön a következő játékos. Viszont sorozatokat
ugyanúgy bemondhatsz.
Ha egyáltalán nincs már dobható kocka (vagyis mind a 12 kocka a táblán van), akkor a kockákat szétosztjuk a játékosok között
úgy, ahogy a játék elején.
Győzelem: Az a játékos nyeri meg a játékos, aki elsőként éri el a kincset.
Játékszabály (
)