Nagyon egyedi és nagyon okos kooperatív játék Győri Zoltáné, amiben kell kicsit gondolkodni, fejben tologatni a lapokat és izgulni, hogy minden jól süljön el. Meg persze sokat nevetni az ügyefogyott szereplőinken! P
rogramozós játéknak is nevezhetjük, mert tulajdonképpen algoritmizálni kell a szereplők mozgását (mégha ez nem is tudatos), és ezzel rejtetten azt tanítja, hogy valami hétköznapi dolgot hogyan fordítok át absztrakt, kevés jellel leírható parancsokba/műveletekbe. De ne is menjünk jobban bele a tudományos háttérbe, senkit nem akarok elriasztani, mert
maga a játék a felszínen színtiszta élvezet és humor – amit csak aláhúznak
Baranyai (b) András karikatúraszerű figurái.
Rendeld meg!
Adott egy kissé despotikus hajlamú király, aki nem bírja elviselni, ha a futóversenyen nem az ő fiacskája nyer. Csak sajnos nem a herceg a legjobb futó. A többiek viszont pontosan tudják, hogy nem a győzelem a fontos... mármint nem a saját győzelmük, hanem a hercegé, hogy boldog legyen a király, és mind túléljék a játékot. Mindenki egyért, és az az egy saját magáért!
És hogy tud a herceg nyerni?
A játék elején a vastag kártyákból építünk egy hosszú futópályát, a sima szakaszok közt olyan lapokkal, amelyeken a figuráink szerepelnek. Ezen fogjuk mozgatni a kis hőseinket, együtt.
Közös célunk, hogy a herceg legyen legelöl a játék legvégén. Úgy tudjuk mozgatni a figurás kártyákat a pályán, hogy
programkártyákat játszunk ki, amelyen rajta van, hogy ki merre mennyit mehet. De ekkor még nem lépünk! A következő játékos a miénk mellé teszi a következőt, és így tovább. A 10. lap lerakásakor vége a körnek, egyben lelépjük a lépéseinket.
Mintha egy programsort, algoritmust építenénk, amit akkor indítunk el, amikor kész, és akkor lefutják a kis robotok, illetve résztvevők. Addig csak fejben mozgathatjuk a figurás kartonkártyákat!
A dobozban
sok kiegészítő kártya is helyt kapott, így
lehet könnyíteni és nehezíteni is a játékot, valamint ha az alapjátékot "kijátszottuk", akkor a kiegészítő lapokkal
variálni a játékmenetet. Hol Merlin zavarja össze a futókat, hol a Fekete lovag lépeget összevissza, hol a sárkány fogyasztja el a sor végén az útlapkákat, és esetleg a futókat is, ha szerencsétlenségükre pont ott tartózkodtak. És akkor még nem beszéltünk a királyi szeszélyek kártyákról - időnként az öreg király is feltűnik a nézők között, és vicces parancsaival vagy a kezdő játékosoknak segít, vagy a gyakorlottabbaknak tesz még jobban keresztbe. Nem mondom, hogy könnyű nyerni, de
együtt nyerünk vagy veszítünk, együtt is fejlődhetünk a játékban!Tehát egy nagyon
komplex, egyedi, okos és sokszor játszható kis játékot kapunk kompakt, kis dobozban. Megéri beszerezni!
Győri Hanna ajánlóját olvastad.
Tedd kosárba!