Abszolút kalandok

Ismerd meg Bojti Anna interaktív regényeit!

Egy kalandkönyvnek te vagy a hőse, rajtad múlik, hogyan végződik a történet. Az a típus vagy, aki minden könyv befejeztével felteszi a kérdést: Mi lett volna, ha...? A kalandkönyvekben választ kapsz erre, hiszen több különböző úton is bejárhatod a regény világát, több különböző befejezését élheted át ugyanannak a kalandnak. A Pagony Játékkiadó főszerkesztője, Bojti Anna immár négy interaktív könyvet jegyez. Ismerd meg őket mind!

Mindenki ismeri az érzést, amikor azon mereng, hogy „mi lett volna, ha...” Mi lett volna, ha akkor elérem a buszt, és várakozás közben nem elegyedem szóba a későbbi legjobb barátommal, mi lett volna, ha inkább mégsem megyek el arra a koncertre, ahol elhagytam a pénztárcámat… Mindannyian rengeteg apró és nagyobb döntést hozunk nap mint nap, amik aztán egytől-egyig hatással vannak az életünkre. És ettől olyan izgalmas az egész!

Ha egy könyvben igazán tudunk azonosulni a főszereplővel, talán szintén feltesszük magunkban ezeket a kérdéseket, de sajnos nem dönthetünk a karakter, az író helyett. Vagy mégis? A kalandkönyvek egyedülálló módon az olvasó kezébe adják a hatalmat, hogy formálja a történet menetét, sőt, a való élettel ellentétben "vissza is mehet az időben", újrajátszhatja, újraolvashatja a történetet, megismerve minden lehetséges kimenetelt. De mik is azok a kalandkönyvek?

Bojti Anna, a Pagony Játékkiadó főszerkesztője egy korábbi interjúban így válaszolt erre a kérdésere: "Általában egy könyvet az elejétől kezdünk olvasni, és folyamatosan haladunk egészen a végéig. A kalandkönyvek esetében ezzel szemben, ahogy elkezdjük olvasni, rögtön válaszút elé kerülünk. Itt nekünk kell dönteni, hogy jobbra indulunk vagy balra, szóba elegyedünk-e egy titokzatos lénnyel, vagy inkább elbújunk előle, bedugjuk az ujjunk a fa odvába vagy sem. És a történet így a döntésünktől függően folyamatosan változik, mi alakítjuk a sztorit."

A felnőtt olvasók már hosszú évek óta élvezhetik a Kaland-Játék-Kockázat könyvek nyújtotta interaktív olvasásélményt, Bojti Anna azonban olyan könyveket írt, melyek 6-12 éves gyerekek számára is megnyitják ezt a döntésekkel és izgalmakkal teli világot. A kék ajtó titka a fiatalabb, 6-9 éves korosztályt célozza, másik három könyve (Éjszaka az állatkertben, A lidércerdő mélyén és Csend apó kertje) pedig az Abszolút könyvek sorát gazdagítják, és a 9-12 éves olvasóközönséget hívják végtelen kalandozásra. Most bemutatjuk mind a négy könyvet a legfrissebbtől haladva a legelsőig.

csend_apo_kertje_borito_1000px-1.jpgCsend apó kertje

Ki mondta, hogy a matematika nem lehet játék? Bojti Anna legújabb könyve, a Csend apó kertje minden kétkedőd meg fog győzni arról, hogy izgalmas rejtvényekkel, kalandos logikai feladványokkal észrevétlenül, játszva fejleszthető a gyerekek matematikai érzéke. Különösen, ha meg kell találniuk legjobb barátjuk eltűnt nővérét Csend apó titokzatos kertjében...

A könyvben 10 átdolgozott feladat van elrejtve, melyek a Zrínyi matekverseny 3. és 4. osztályos kérdéssoraiban is megállnák a helyüket. Ezek a feladatok játékosan, rejtvényként, a történetbe ágyazva szerepelnek. Nem kell megijedniük azoknak sem, akik hadilábon állnak a matekkal, hiszen a feladatok megoldására rávezet a könyv, akik viszont szeretik a matematikát, azoknak egy szuper izgalmas játék és kihívás lesz ez a kötet!

Kosárba vele!

a_kek_ajto_titka_borito_1000px.jpgA kék ajtó titka

A kék ajtó titka tökéletes bevezetés a kisiskolások számára a kalandkönyvek világában. Itt a történet szinte teljesen lineáris, apróbb problémák megoldásában, kis részletekben különböznek csak az útvonalak. Emellett bekerült két könyvjelző, amiből aranyérméket vághatunk ki, ha ügyesek vagyunk, illetve tárgyakat, amit a könyv megfelelő oldalára kell beragasztanunk. Sőt, egy dobókockára is szükségünk lesz, mert néha a szerencse dönti el, merre halad tovább a történet.

Ami még ennél is izgalmasabbá teszi A kék ajtót titkát, az az, hogy helyszíne a Budapesti Állatkert, ahol a legtöbb gyerek legalább egyszer megfordult már. Az ismerős helyszínek még valóságosabbá teszik az interaktív élményt. Ha pedig A kék ajtó titka olvasása után látogatnátok el az Állatkertbe, szinte biztos, hogy a kis olvasó megháromszorozott lelkesedéssel fogja felfedezni a könyv helyszíneit.

Kattints ide a könyvért!

a_lidercerdo_melyen_borito_1000px.jpgA Lidércerdő mélyén

A felgyorsult 21. században, amikor minden pillanatban minden változik, még nekünk, felnőtteknek is nehéz leülni és elmélyedni egy regényben. Hát még a kiskamaszoknak! A Lidércerdő mélyén rengeteget segíthet nektek abban, hogy kiskamaszotok visszataláljon az olvasás világába. Azzal, hogy megadja a gyerekeknek a döntés szabadságát, ők választhatják meg a befejezést, sőt, többször is elolvashatják a könyvet - hiszen többféle végkifejlet van - szerves részévé válnak az olvasmányuknak.

A Lidércerdő mélyén még több izgalom, még több választási lehetőség és játék várja az olvasót! Furcsa szobrok, beszélő fák és érdekes madarak, sőt: Marmor, a titokzatos földalatti birodalom is felfedezésre vár! Sok dologra kell figyelni a kaland során: tárgyakat és információkat kell gyűjtenünk, hiszen ezek rendkívül hasznosak lehetnek később. A könyv hátuljában található kalandlap segítségével számon tarthatjuk a megszerzett vagy valamilyen célból felhasznált tárgyakat, és egy térkép is van benne, amin az útvonalatokat követhetjük nyomon.

A döntési lehetőségek száma szinte végtelennek tűnik, ez a könyv egy igazi, hosszú és izgalmas utazás lesz!

Tedd kosárba most!

ejszaka_az_allatkertben_borito_1000px.jpgÉjszaka az állatkertben

Az Éjszaka az állatkertben volt az a kötet, mellyel Bojti Anna először, de nem utoljára bebizonyította, hogy egy könyv lehet egyszerre játék és regény, és hogy nem kell félteni az olvasást az inger gazdagabb videojátékok térhódításától.

A könyv fogadtatásából egyértelmű lett, hogy a gyerekeknek nagyon tetszik az ötlet, hogy nem csak passzív megfigyelői lehetnek a cselekménynek, hanem aktívan alakíthatják azt. Hogy az olvasó maga találja ki, merre haladjon a történet, ő hozza a döntéseket és a következményeit is ő viseli. A sok eldöntendő kérdés segít abban, hogy a gyerekeket magába szippantsa a sztori, és észrevétlenül olvassanak-kalandozzanak akár több órát is. 

A történet szerint az olvasó testvére egy éjszaka hirtelen eltűnik, nyoma sincs. Az olvasónak fel kell kerekednie, hogy előkerítse. Ám arra nem számít, hogy az éjszakai állatkertbe érkezik, ahol nyüzsögnek a furcsábbnál furcsább lények… Az ő segítségükre van szüksége, hogy megmenthesse a testvérét, mielőtt felkel a nap...

Rendeld meg ITT!

Kapcsolódó termékek