Kártyák akcióban!

Gyorsaság, kreativitás, logika az egész családnak

A nyaralás alatt nem egyszerű mindig bevetni egy mindenki számára érdekfeszítő játékot. De talán nem is ez a legnagyobb baj, hanem az, hogy nem fér be minden gyerek minden kedvence a bőröndbe. A mi kedvenc nyaralós játékaink a kártyák, amik egyrészt kis helyet foglalnak, másrészt az egész társaságot játékba hozzák. Olvasd el a szemlét, hogy megtaláld azt a paklit, amit kifejezetten nektek találtak ki!

Szellemlépcső - fémdobozos

szell.jpgKi ne emlékezne Casperre, a kedves kis szellemre, aki bebizonyította, hogy a szellemek egyáltalán nem szükségszerűen gonoszak? A Szellemlépcső társasjátékkarakterei is ezen jóságos és rosszcsont szellemek közé tartoznak. Célunk, hogy a színes figuráinkat feljuttassuk a lépcsősoron: ám ha a dobókockánk nem számot, hanem szellem figurát mutat, a bábuinkat “megszállja” egy szellem, aki szintén a lépcsősor teteje felé törekszik, hogy megviccelje az ott ülő öreg szellemet. Na, de nem kell ám megijedni, a szellemek nem bántanak minket, mindössze megnehezítik kicsit a dolgunkat. Mikor megszállják a bábuinkat, egy fehér szellemfigurát kell a saját bábunkra illeszteni. Mikor már minden játékos bábuja egy mosolygó szellemfigura alatt rejtőzik, a játék igencsak trükkössé válik: kezdődik az itt a piros, hol a piros szellemes változata. Erősen kell koncentrálnunk, hogy követni tudjuk, melyik volt a saját figuránk. A nehezített változatban azt is eldönthetjük, hogy szellemfigurát, vagy színes bábukat cserélünk el egymás között.
Pörgős, vicces társasjáték praktikus fémdobozban.

4 éves kortól ajánljuk.

Az elvarázsolt labirintus - fémdobozos

az_elvarazsolt_labirintus_femdob.jpg

Ebben a memória és logikai készségfejlesztő játékban varázslótanoncok vagyunk egy elvarázsolt labirintusban. Célunk, hogy minél előbb megszerezzük azokat a varázstárgyakat, amikre éppen szükségünk van. Viszont a labirintusban olyan falak tartanak vissza minket ezen tárgyak megszerzésétől, amik egyetlen kóddal működnek. A játék egyszerű: ha emlékszünk a fal kódjára, szabad utat kapunk, ám ha nem, vissza kell térnünk a kezdő pozícióba. Ha sikerült nekünk, vagy játékostársunknak megszereznie a tárgyat, a falak újra felépülnek. Az az ifjú varázsló nyeri a játékot, aki a legügyesebben igazodik el a labirintusban, így a leghamarabb kaparintja meg az 5 megszerzendő tárgyat. Itt a díjnyertes játék úti verziója, mágnesek nélkül.

6 éves kortól ajánljuk.

Dobble

26173.jpgMindannyiunk nagy kedvence a Dobblekártyajáték, amit egyszerűen lehetetlen megunni.26355.jpg A kis korong kártyákon különféle ábrákat találtok pl. szívecskét, kaktuszt, kalapácsot, pálmafát és még sok mást. Első pillantásra a kártyák teljesen egyformának tűnnek, ám ez nem teljesen igaz. A középen lévő és a mi kezünkben lévő kártyán van egyetlenegy azonos ábra, amit nekünk – a társainkat megelőzve – meg kell találnunk, és kártyánkat a pakli közepére csapva bekiabálnunk. Nehezíti a játékot, hogy minden kártyán más-más méretben láthatóak az ikonok, amik között böngésznünk kell. Igazán pörgős, és szórakoztató játék, amivel garantált a hosszú percekig tartó nevetés. A szórakoztatás mellett pedig az észlelést és a koncentrációt is fejleszti. Kisebbeknek könnyített verzióban, sci-fi rajongóknak pedig Star Wars-os változatban is kapható!

Dobble: 6 éves kortól

Dobble Kids: 4 éves kortól

Piou piou

A Piou piouban tyúkokkal és kakasokkal harcolunk egymással, hogy minél több kiscsibét kelthessünk ki. A tyúk, kakas, fészek, és tojás kártyákkal különböző akciókat tudunk végrehajtani, amikkel hol a saját malmunkra hajthatjuk a vizet, hol ellenfeleinket hátráltathatjuk a győzelem felé vezető úton. Minden körben 4 lap van a kezünkben, amikkel vagy végrehajtunk egy akciót, vagy ha ez nem sikerül, eldobunk közülük egyet, és újat húzunk a pakliból. Ha van tyúk+kakas+fészek kártyánk, azokkal tojás kártyát szerezhetünk. A játék célja ezeket a tojáskákat kikelteni. Ezt 2 tyúk kártyával, és hangos kotkodácsolással tehetjük meg.Taktikázhatunk is, ugyanis egy róka kártyával az ellenfeleinktől rabolhatunk tojás kártyákat, hacsak nekik nincs 2 kakasuk, amivel kivédhetik a támadást. Jó logikára, és némi szerencsére is szükségünk lesz a játék során.

piou1.jpg

6 éves kortól ajánljuk.
 

Diamoniak

Egy izgalmas kastélyépítős, könnyű stratégiai játék kisebbeknek. A játék célja, hogy elsőként építsük fel az egyedi színű kastélyunkat. Tündér, boszorkány, gyémánt és kastélylapokból áll a pakli. Célunk, hogy olyan színű lapokat gyűjtsünk, amilyet elsőre sikerült kihúznunk a pakliból. A gyémánt kártyákkal játékostársainktól vehetünk nekünk kellő lapokat, a tündérek pedig a gonosz boszorkány varázslatát semlegesítik. Ha boszit húzunk a pakliból, és nincs tündérkártyánk, akkor neki kell adnunk 3 kártyánkat (hogy melyiket, azt mi dönthetjük el). Lehetünk bevállalósak, és visszafogottak is a játék során, ugyanis egy körben addig húzhatunk a pakliból, ameddig csak akarunk, viszont ha boszorkányba ütközünk, három lapunk bánja, és a következő játékos jön. Vakmerő, vagy megfontolt vagy? Derítsd ki a Diamoniakkal!

diamoniak_.jpg

5 éves kortól ajánljuk.

Bújócska kártyajáték

A Bújócska a legkisebbeknek készült. Minden játék egyszerre szórakoztatja, és fejleszti a kicsiket.Egy dobozban 3 játékot találtok, amik garantáltan mindenki kedvencei lesznek. A “Bújócska” című játék a Dobble könnyített verziója. 5 rajz között kell megtalálnotok az azonosat. Térbeli tájékozódást és memóriát fejlesztő gyorsasági játék. A “Pantomim” absztrakciós és motorikus képességfejlesztő játék. Húzni kell a piros pakliból, majd a rajzon látható cselekvést, vagy tárgyat kell elmutogatni társainknak. A kártyák egyszerű, mindennapi cselekvéseket és tárgyakat ábrázolnak, amiket már a kiscsoportos korosztály is jól ismer: sapka, fogkefe, rajzol, mesél stb. A “Mesélj nekem!” című játék pedig a verbális kifejezőkészséget igyekszik szórakoztató formában fejleszteni. Többféleképpen is játszhatjátok, de minden változatban együtt kell dolgoznotok: a kártyákon látható 5 ábrát kell mesébe szőni, vagy mondatonként kell közösen egy mesét alkotni. Garantált a jókedv!

bujocska.jpg
3 éves kortól ajánljuk.

Panic lab

A Panic lab nem egy klasszikus kártyajáték.Az egyik legösszetettebb ügyességi játék, amivel találkoztam, nem a szabályok komplexitása, inkább a megosztott figyelem miatt, amit igényel. A történet szerint kísérletező tudósok vagyunk egy laboratóriumban. A kísérlet alanyai, a kis amőbák nem könnyítik meg a dolgunkat, folyton transzformálódnak, és elszöknek előlünk. A játék megkezdéséhez terítsük ki egy nagy körbe az összes amőba és akció kártyát véletlenszerű sorrendben. Dobjunk a 4 kockával, amik megmutatják nekünk, hogy melyik kis lényt kell az aktuális körben elkapnunk. Mindenki egyszerre vadászik ugyanarra az amőbára. Az egyik kocka a színét, a másik a mintáját, a harmadik a formáját, a negyedik pedig azt mutatja meg, hogy melyik irányba indult a szökésekor, azaz, merre kell őt követnünk, hogy elkaphassuk. Eddig igen egyszerű a játék: aki előbb megtalálja az adott színű, formájú és mintájú amőbát, az nyer. Azonban vannak akciókártyák is, amikkel kibővíthetjük a pályát. A szellőzőnyílásokon át az amőbák teleportálnak, az átváltoztató szobán keresztülhaladva pedig megváltoztathatják a színűket, formájukat és mintájukat is. Néha egy kör alatt több ilyen szobán is áthaladhatnak, ilyenkor akár 15-20 másodpercig is gondolkodhatunk, annyira összetetté válik a folyamat, amit követnünk kell. Igen jó megfigyelőképességet, és komoly koncentrációt igénylő játék.

paniclab.jpg
 
A könnyített verzió 6, a nehezített 8 éves kortól ajánlott.

Frindt Julcsi szemléjét olvastad.Rendelj július 6-12 között 15% kedvezménnyel kártyákat a Pagony webáruházból!