
6 játék gyereknapra
Megint érkeztek új, jobbnál jobb játékok a Pagonyba! Ebben a szemlében olyan játékokat ajánlunk a közelgő gyereknapra, melyek valóban az egész családnak felhőtlen szórakozást, sok nevetést jelentenek majd. kedvencem ez a képen látható különleges labda... Olvassátok Milán ajánlóját, a játékokat keressétek kedvezménnyel!
Kártyákat drágakőért vásárolhatunk. Kártyát pedig két okból foglalhatunk le: hogy a következő körben megvehessük, vagy hogy az ellenfeleink ne juthassanak hozzá. Mindegyik kártya növeli a vagyonunkat, néhányuk pedig presztízspontot is ér számunkra. A játékot az nyeri, aki először gyűjt össze tizenöt presztízspontot. Nyolc éves kortól ajánljuk. Houdini - Hogy mi a baj az ördöglakattal? Hát ugyanaz, ami jó is benne: hogy csak egy módon lehet kinyitni. Márpedig ha egyszer erre a módszerre rájöttünk, a játék el is vesztette a varázsát. Ezt a problémát igyekszik kiküszöbölni a Houdini, ami egy negyven (!) feladatkártyát tartalmazó fejtörő. A doboz tartalmaz bilincset, kötelet, lakatot és persze Houdini testét és lábait. Először a feladatkártyának megfelelően foglyul ejtjük a nagy szabadulóművészt, majd az eszünket használva ki kell szabadítanunk őt. Kiváló egyszemélyes agytorna nyolc éves kortól. Addict A Ball - Szem-kéz koordináció, precizitás és végtelen türelem kell ehhez a játékhoz. Egy 19 cm átmérőjű plexilabdát tartunk a kezünkben, melynek belsejében egy háromdimenziós labirintus és egy kis fémgolyó található. Célunk, hogy a labdát a kezünkben forgatva eljuttassuk a golyót a labirintus elejéről a végére. Másik célunk pedig az, hogy ne vágjuk a falhoz a golyót, amikor századszorra sem sikerül a golyót a pályán tartanunk. Szerencsére erre is gondoltak a játék készítői, mert felosztották a labirintust három szakaszra. Így ha már eljutottunk egy „ellenőrzési ponthoz” és eszünk ágában sincs az elejéről kezdeni az egészet a golyó lepottyanása esetén, akkor lehetőségünk van a legutóbbi ilyen pontról folytatni a küzdelmet. Ha pedig már jól bánunk a golyóval, versenyezhetünk barátainkkal, hogy ki ér végig hamarabb a labirintuson. Mindenkinek, de vigyázat, nagyon addiktív!
El Capitan - Megvan benned, ami a kalózkapitánysághoz kell? A játék során kiderül. A játékosoknak először memorizálniuk kell az előttük fekvő tizenkét kártyalap ábráit. Ezután le kell fordítaniuk azokat, majd megtalálni közöttük a húzópakliból felfordított kártya párját. Persze nem elég megtalálni a megfelelő kártyát, a játékot ugyanis az nyeri, aki a leghamarabb helyezi hajóját a megfelelő kártyára, majd rácsap a pakliból felfordított lapra. Mert egy igazi kalózkapitány nemcsak okosnak, de gyorsnak is kell lennie. Ezt a játékot hat éves kortól ajánljuk. A Crabz egy izgalmas stratégiai játék, melyben mindegyik játékos egy-egy rákcsaládot képvisel. A játék célja, hogy a tarisznyarákokat egymás tetejére pakoljuk, és lehetőleg a mi rákunk legyen a kupac tetején. A játék elején minden játékosnak van három nagy, három közepes és három kis tarisznyarákja, melyek a pálya különböző pontjain helyezkednek el. A nagy rákkal egy mezőt, a közepessel két mezőt, a kicsivel három mezőt ugorhatunk, ha rajtunk van a sor. Egy rákot egy vele azonos méretű, vagy kisebb rákra helyezhetünk rá, ezzel blokkolva a miénk alatt lévő rákok mozgását. Az a játékos, aki már nem tud lépni, mikor rá kerül a sor, kiesett a játékból, még akkor is, ha később mozgásképessé válik (tehát akkor, ha a rákja fején álló másik rák lelép róla). Az a játékos nyer, aki legtovább mozgásképes marad. Nyolc éves kortól ajánljuk, 2-4 játékos számára.