10 éveseknek

Könyvek és játékok iskolásoknak

Ismét egy fordulópont, negyedikből ötödikbe lépnek a gyerekek, kisiskolásból lassan kiskamaszok lesznek, talán már egyedül közlekednek a városban, és egyre több mindent bízhatunk rájuk. Talán egy-két egyszerűbb ételt is elkészítettek már egyedül, vagy éppen a kertben segédkeznek ügyesen.

Itt biztosan találsz valamit, amivel örömet szerezhetsz a tízévesednek!

Könyvek:

beepitett_robot_borito_1000px.jpegDavid Edmonds: Beépített robot

Ki ne ismerne fel egy android gyereket az osztályközösségben? Lehetetlen, hogy egy robot észrevétlenül járjon közöttünk, barátkozzon és beszélgessen velük, hiszen annyira különbözik tőlünk....vagy nem is?

Egyáltalán mitől ember az ember? Miért leszünk olyanok, amilyenek? Ehhez hasonló filozófiai jellegű kérdésekre keresik a választ a történet szereplői az andorid és ember gyerekek között zajló felismerési verseny közben.

Elgondolkodtató történet önmagunkról, igaz barátságról, első szerelemről.

Rendeld meg!

26680.jpgKertész Erzsi: Panthera-sorozat

Történet egy csapat gyerekről, akik különösebben nem kedvelik egymást, de valami véletlen folytán ugyanazon hegymászó tanfolyamra iratkoznak be. Ekkor még nem is sejtik, hogy tanáruk, a gonosz Meredek Johnny ördögi tervet eszelt ki. Ellopta, majd hógömb méretűre zsugorította a világ legújabban felfedezett, misztikus hegyét, a Pantherát. Vajon sikerül megbirkózni a különösen nehéz feladattal, hogy meghódítsák az ismeretlen csúcsot?

A könyvsorozat nagyszerűsége nemcsak az izgalmas és lebilincselő történetben, hanem a valóságos és sokszínű karaktereiben is rejlik, hiszen minden olvasó megtalálja köztük a számára legszimpatikusabbat, akivel könnyen tud azonosulni.

Ajánljuk minden kalandvágyó könyvmolynak!

Ismerd meg a sorozatot!

mindenkinek_kell_egy_kutya_borito_1000px.jpgEva Ibbotson: Mindenkinek kell egy kutya!

Sam elképesztően magányos a szülei hatalmas házában. Apja állandóan dolgozik, anya sosincs otthon, ezért Sam másra sem vágyik, csak egy kiskutyára, akivel mókázhatnak és szerethetik egymást.

Sam apja talál is egy kutyát, de Pötty sajnos csak pár napig lehet náluk. Az első találkozás alkalmával azonban biztossá válik, hogy a kutyus és a kisfiú többé nem hajlandók elválni egymástól. Sam, Pötty és sok kutyabarát érdekes kalandokba keverednek. Vajon Sam végül megtarthatja a kutyát?

Aranyos történet a család és az együtt töltött idő fontosságáról, az állatok és a természet szeretetéről.

Kosárba vele!

gavarin_es_az_alomantenna_borito_1000px.jpgLaboda Kornál: Gavarin és az álomantenna

Néha mindenki úgy érzi, hogy legszívesebben felülne egy űrhajóra és mindent hátra hagyna egy kis űrbéli nyugalomért. Hősünk, Gavarin nem csupán ábrándozik erről, meg is építi az utazáshoz szükséges űrjárgányt, bepakolja kutyáját és macskáit, és meg sem áll a csillagokig.

Igen ám, de a galaxis többi részében sem fenékig tejföl az élet. Gavarin útja során új barátokat szerez, akiktől megtudja, hogy egy gonosztevő garázdálkodik az űrben: elszívja az űrlakók álmait, érzéseit, bezárat mindenkit. A kis csapat mindent megtesz, hogy megakadályozzák a gaztetteket.

Humoros, abszurd történet barátságról, első szerelemről.

Rendeld meg!

a_farkas_akit_vandornak_hivtak_borito_1000px.jpegParry Rosanne: A farkas, akit Vándornak hívtak

A Pagony igaz történetet alapuló regényében megismerhetjük Vándort, a biológusok által megfigyelt farkast. Vándor a nevét is kalandjai után kapta az oregoni gyerekektől, ugyanis 1600 km-es utat tett meg észak irányába, egy illatot követve.

A farkast útján a nehézségekkel szemben ösztönei és a falka tanításai vezérlik egészen addig, amíg meg nem ismerkedik Éjszakával, a farkaslánnyal, akivel közös családot alapítanak.

A történetet ajánljuk minden állatbarát könyvmolynak, akik szeretnének az állatmesék ismerete után kicsit közelebb kerülni a valódi állatvilághoz. Megérintő történet a család fontosságáról, beilleszkedésről, túlélésről.

Kosárba vele!

a_hold_emlekei_borito_1000px.jpegKolozsi László: A Hold emlékei

Egy igazi sci-fi történet a Pagonytól! Pedró, az űrhajós a Föld körül keringve nagyon furcsa dologra lesz figyelmes: valamiféle rezgést lát a bogyó körül. Aggodalmát fokozza, hogy rádión sem tudja elérni a Budapesti Űrállomást, ezért úgy dönt, ideje visszatérni hazájába.

Megérkezése után hatalmas felfordulás fogadja: az emberek céltalanul bolyonganak, senki sem dolgozik, senki sem emlékszik semmire, teljes a káosz. Szerencsére találkozik egy orvossal és egy kislánnyal, akik megmenekültek a különös sugárzás káros hatásától. Együtt indulnak útnak, hogy kiderítsék, ki állhat az ügy hátterében, és hogy visszaszerezzék az emberek emlékeit.

Izgalmas és megindító történet arról, hogy lehet szomorú és nehéz emlékekkel együtt élni, de emlékek nélkül már nem vagyunk önmagunk.

Tedd kosárba!

vaczirennek_vege_borito_1000px.jpgGoldberg Emília: Vácz Irénnek vége!

Mindenkinek vannak nehéz időszakok az életében. Eszter is épp egy ilyen időszak közepén találja magát: a szülei elváltak, az osztályfőnöke gonosz vele, az iskolában csúfolják a termete miatt, ráadásul most még szemüveget is kell hordania.

A lány elkeseredésében felmászik az iskola tetejére, hogy egy kicsit egyedül lehessen, amikor hirtelen megjelenik előtte Magnus, a kísértet, aki ezentúl mindenhová elkíséri őt. Sőt, még segít is neki legyőzni a szekálóit és új barátokat szerezni. Vajon sikerül Eszternek rendbe jönnie, beilleszkednie a többi tanuló közé?

Ajánljuk elvált szülőknek és gyermekeiknek, és minden egyéb nehézséggel küzdő könyvmolynak, hogy tudják, nincsenek egyedül.

Kosárba vele!

csak_jack_borito_1000px-1.jpgKate Scott: Csak Jack

Jack élete nem könnyű, mióta szülei elváltak és ő édesanyja mellett maradt. Folyton költöznek, és neki új iskolába kell járnia, új embereket megismernie.

Szerencsére már van tapasztalata, gyorsan össze tudja pakolni holmiját, és gyorsan be tud illeszkedni az osztályközösségbe. A titka, hogy visszahúzódó és elfogadó. Látja, hogy milyen viselkedést várnak tőle, így a legkönnyeb neki. Egészen addig, amíg meg nem ismerkedik a magabiztos és mások véleményével mit sem törődő Tylerrel.

Vicces történet nehézségekről és barátságról, arról, hogyan legyünk önmagunk, és hogy mások kedvéért nem érdemes megváltoznunk.

Rendeld meg!

30613.jpgJennifer C Bertman: Könyvvadászok-sorozat

Emily családjával minden évben új helyre költözik. Ezúttal San Francisco a kiválasztott város, ahol Emily kedvenc online játéka, Könyvvadászok központja is található.

A játék kitalálója új verseny bejelentését tervezi, de még előtte megtámadják és elveszít egy igen értékes könyvet. Emily és új barátja igyekeznek visszaszerezni azt, ám a fődíjra mások is pályáznak, így a rosszfiúkkal is szembe kell szállniuk.

Nagyszerű nyomozós, rejtvényfejtős könyv fordulatokkal, melyből sokat tanulhatunk az irodalomról. A könyv a benne említett regények elolvasásához is meghozza a könyvmolyok kedvét!

Ismerd meg a sorozatot!

29868.jpgCasey Lyall: A nagy csekklopás

Howard Wallace 12 éves és magánnyomozósat játszik. Eddig több apró iskolai balhé ügyében nyomozott, most viszont egy igazán fontos feladatot bíznak rá: elő kell kerítenie az iskolatanács elveszett csekkönyvét.

Szerencséjére az új lány, Ivy is csatlakozik hozzá, és együtt nyomoznak.

Igazi humoros krimi, ajánljuk a kis nyomozóknak.

Tedd kosárba!

Játékok:

a_herceg_nyer_fiokos_3d_crop.pngA herceg nyer

Itt egy egyszerre agyégető, fejlesztő, de a tematikája miatt humoros játék, ami komplex, kis dobozban elfér és nagyon sokszor játszható!

Adott egy kissé despotikus hajlamú király, aki nem bírja elviselni, ha a futóversenyen nem az ő fiacskája nyer. Csak sajnos nem a herceg a legjobb futó. A többiek viszont pontosan tudják, hogy nem a győzelem a fontos... mármint nem a saját győzelmük, hanem a hercegé, hogy boldog legyen a király, és mind túléljék a játékot.

Programozós játéknak is nevezhetjük, mert tulajdonképpen algoritmizálni kell a szereplők mozgását (mégha ez nem is tudatos). Programkártyákat játszotok ki, amelyen rajta van, hogy ki merre mennyit mehet, mintha egy programsort, algoritmust építenétek. De ne is menjünk jobban bele a tudományos háttérbe, mert maga a játék a felszínen színtiszta élvezet és humor!

Kosárba vele!

screen-shot-2022-09-27-at-112743-pm.pngCascadia

Ha már legalább 10 éves a gyerkőc, és társasozni is szeret, akkor egyrészt gratulálunk a szülőknek a remek neveléshez, másrészt már nincs megállás, szinte bármilyen felnőtteknek szóló játékot eléjük tehetünk, ami tartalmilag és hangulatilag is megfelel az ízlésüknek. Így van, kedves társasrajongó szülők, elő lehet venni a komoly stratégiai játékokat is, például a Cascadiát!

Ebben a játékban azon versenyeztek, hogy ki tudja létrehozni a legváltozatosabb, különlegesebb környezetet a pacifikus-észak-amerikai flóraterületen. Építsetek mozaikos tájat élőhelylapka és a vadvilágjelzők segítségével! De közben figyelnetek kell az összhangra, hogy a megalkotott környezet megfelelő legyen az állatok számára.

Fedezzétek fel a vadont!

Rendeld meg!

canvas0.jpgCanvas

Művészlelkek, rólatok sem feledkeztünk meg!

A Canvasben festők vagytok, akik egymással versengenek egy tekintélyes művészeti fesztiválon. Gyűjtsetek áttetsző kártyákat, helyezzétek őket egymásra és alkossatok festményeket! Attól függően, hogy milyen kártyákat választotok, és milyen sorrendben teszitek le őket, más-más ikonok fognak látszani, amelyekkel szalagokat szerezhettek. Minden egyes kombináció egyedi illusztrációt és címet ad a festményeteknek.

A festmények pontozása a pontozókártyák alapján történik, amelyek minden játékban változnak. Ha a játékosok 3 festményt készítettek és pontoztak, a játék véget ér. Taktikázzatok és kombináljátok az áttetsző kártyákat ebben a gyönyörű játékban!

Rendeld meg!

20196-182.jpeg20 másodperc totál káosz

A játék során a játékosok két csapatra oszlanak, és egymással szemben ülnek, face-off stílusban. Minden forduló elején a játékvezető visszaállítja az időzítőt úgy, hogy mindkét félidőben egyenlő mennyiségű "homok" legyen. A játékvezető feladata, hogy felolvassa a kihívásokat, és megfordítsa az időzítőt, amelynek mindkét felében húsz másodpercnyi homok van.

A győzelemhez arra kell kényszerítened a másik csapatot, hogy a kihívások minél gyorsabb teljesítésével kifogyjon a "homok". Az első csapat, aki megnyert három kört sikeresen megnyerte a játékot.

Legyél gyors és ügyes – de legalábbis a másik csapatnál rátermettebb, hiszen csakis úgy kapjátok meg a pontokat. Csapjatok össze ebben a gyors és őrült partijátékban, melyben nevetséges kihívások várnak rátok! Ha készen állsz, kapcsold az időzítőt, és indulhat a játék!

Rendeld meg!

szokoto-tarsasjatek_4_1.jpegSzókötő

Négy szó, négy kártya – megtaláljátok a helyüket? A Szókötő újszerű, kooperatív, szóasszociációs partijáték. A játékosok a saját tábláikra helyezett szópárokhoz írnak (letörölhető tollakkal) egyszavas segítségeket – a többieknek pedig rá kell jönniük, mely kártyák milyen pozícióban illenek a felírt szavakhoz.

Ha kreatívak vagytok, remekül olvastok az emberek gondolataiban és asszociáltok szavakról szavakra, akkor a Szókötőt nektek találták ki! Egy-két kör után azt fogjátok tapasztalni, hogy a játék kézen fogva vezet rá, miként gondolkodjatok mások fejével. Remekül segít az egymásra hangolódásban, aminél talán nincs is fontosabb a karácsonyi feszült napokban.

Ráadásul a szókincset, a kreativitást és a kommunikációt is fejleszti a játék!

Rendeld meg!

Kapcsolódó termékek