Csak győzzük idővel!

Rengeteg új játék a Pagonyban!

A tavasz nem csak a napfényt és a virágillatot hozta meg, hanem rengeteg új játékot a Pagonyba! Van itt: ügyességi társas óriásokkal és manókkal, építkezős játék, ahol a gravitáció az ellenfél, kártyajáték éhes állatsereglettel és gésákkal, színes kockajáték, fekete-fehér logikai játék, és egy nagyon izgalmas és egyedi rajzolós játék kicsiknek és nagyoknak! Próbáljátok ki Ti is őket! Csak győzzük idővel! - Évi szemléje

24091.jpgSzunyókáló óriások egy különleges erdőben játszódik, ahol jámbor kinézetű, ám mégis veszélyes óriások élnek, akik félelemben tartják az avar alatt élő manócskákat. A manók csak akkor bújhatnak elő, amikor az óriások alszanak. Segíts nekik nesztelenül elhagyni a rejtekhelyet, anélkül, hogy felébresztenétek a szunyókáló óriásokat! Türelemre, kitartásra és kézügyességre lesz szükséged! A manókat korongok jelzik, ezeket kell behelyezned a táblán lévő mélyedésekbe, a falevelet ábrázoló kartonokat pedig szétszórni rajtuk, hogy eltakarják az összes manót. A négy szunyókáló óriást ábrázoló fafigurát pedig a tábla négy sarkába tegyétek a falevelekre. Nézzétek meg a kártyapakli legfelső lapját, és találjátok meg mielőbb a levelek között a lapon látható manót! A manók kiszabadításában egy varázsbot lesz a segítségedre, ezzel tologathatod a faleveleket, de vigyázz nehogy felborítsd a mély álomban lévő óriásokat! Játszhattok egymást segítve, ekkor közösen keresitek a manókat, vagy pedig egymás ellen: ki találja meg a legtöbb manót? Ha a játék túl könnyűnek bizonyulna számotokra, mindkét változatot játszhatjátok úgy, hogy az óriásokat nem a tábla sarkaira teszitek, hanem középre. 5 éves kortól ajánljuk.

24093.jpgJungle Brunch – Állati zaba - ahol minden állat farkaséhes! A kérdés csak az, ki hol áll a táplálékláncban! Ebben a pörgős kártyajátékban a dzsungel állatainak egyetlen célja van: megtölteni a bendőjüket. De mint tudjuk, a dzsungelben sajátságos törvények uralkodnak! Ezt a játékot ketten, vagy négyen lehet játszani, minden játékos kap bizonyos mennyiségű állatkártyát, ezeket kettesével fedjük fel, amikor is nekik szerzünk táplálékot. Ez a táplálék lehet a középen elhelyezett limitált mennyiségű gyümölcs, vagy növény, ragadozók esetében, pedig akár az ellenfél játékos kisebb állatai is. A kártyákon szerepel az állatok erőssége, ez határozza meg az étkezési sorrendet, nyilván a legerősebb állat eszik legelőször. Ezen kívül további izgalmas szabályok teszik érdekessé a játékot. Például ha a két kijátszott állatunk ugyanolyan fajta, akkor őket már nem lehet megenni, mert csapatban erősek. Vagy például, ha éppen egy denevér is szerepel a kijátszott lapok között, az megtámadja a növényevőket, legyengítve őket, így utolsónak ehetnek csak. “Állati” vicces, szórakoztató kártyajáték az egész családnak! Csak vigyázz, nehogy belőled legyen a főfogás! 5 éves kortól ajánljuk.

23379.jpgAz Abalone-val kapcsolatban két dolog juthat először eszünkbe: a kevesebb néha több, azaz nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik! Közhelyek, de muszáj őket elpuffantani, mert annyira igazak erre a játékra. Az egyszerű, de kifinomult fekete-fehér dizájn egy roppant izgalmas stratégiai és logikai játékot rejt magában. A szabályai nagyon könnyen elsajátíthatóak, de ha már a taktikázáshoz értünk, az bizony komplex! A cél: letolni az ellenfelünk összes golyóját a tábláról. Egy lépéssel 1, 2 vagy 3 egymás mellett lévő golyót tolhatunk el egy irányba. Ha sikerült közvetlenül az ellenfelünkhöz férkőznünk, az ő golyóját is odébb tolhatjuk, de erre csak akkor vagyunk képesek ha eggyel több golyónk van egy sorban, mint neki. Különleges hangulatú páros logikai játék, ami garantáltan fejleszti a türelmet, a koncentrációt és a figyelmet! Nálunk nagy kedvenc! 7 éves kortól ajánljuk.

23132.jpgAz Okiya Japán hangulatát idéző kétszemélyes kártyajáték. A gyönyörű grafikájú kártyák kétszer négy csoportba oszthatók: vannak a növényeket ábrázolók (juhar, cseresznyefa, fenyőfa és írisz), és a költői szimbólumok (felkelő nap, madár, eső, tanzaku). A kártyákból 4x4-es négyzetet alkotunk, a kezdő játékos felvesz egy kártyát és a helyére teszi az ő gésáját ábrázoló korongot. A következő játékosnak is ez lesz a dolga, de csak azon kártyák közül választhat, amelyen ugyanaz a növényi, vagy költői szimbólum van. A cél, hogy egy sort, oszlopot, vagy 2x2-es négyzetet alkossanak a saját gésáink. Ez a játék könnyen megtanulható, és gyorsan végigjátszható, mégis izgalmas, és megdolgoztatja azokat a bizonyos észkerekeket. Tökéletes utazós, és nyaralós játék. 8 éves kortól ajánljuk.

19970.jpgNext! egy színes családi kockajáték, a kockapóker unokatestvére. A dobókockákon és a célkártyákon színes geometriai formák vannak. Három próbálkozásból kell kialakítani valamelyiket az éppen soron lévő célkártyákon látható képek közül. Azt azonban jól ki kell gondolni, hogy az egyes dobásokból mit tartunk meg, hiszen, ha nem sikerül elérni célunkat, kockáinkat a következő játékos használhatja fel. A célkártyákon pontok vannak, minél kisebb az esély, hogy kidobjuk az adott kombinációt, annál több a pont. Az nyer, aki a végére a legtöbb pontot gyűjti össze! Az eredeti szabályokkal 8 éves kortól ajánljuk, de formaegyeztető, színfelismerő játékként kisebbekkel is játszhatjuk.

24174.jpgA Firkaland egy olyan új típus a társasok világában, amivel még nem találkoztunk! A játék felépítése és dizájnja akaratlanul is az ugrálós, gyűjtögetős, ügyességi videojátékok hangulatát idézi. Itt is vannak kölönböző szintek, pályák, ahol egyes pozitív dolgok érintésével plusz pontot szerezhetünk, míg a negatív dolgok megsebeznek, és levonnak a pontjainkból. Adott minden játékos előtt egy átlátszó táblaszerű fólia, és egy letörölhető filctoll. Továbbá adott egy küldetésekkel teli pálya az asztal közepén (ezt nem helyezhetjük közvetlenül magunk elé), ezen el kell jutnunk A-ból B-be. Az előttünk lévő fóliára kell lerajzolnunk a helyes útvonalat. A tájolás azonban nem is olyan egyszerű, mert közben vigyáznunk kell, nehogy érintsük a tiltott dolgokat, az ellenségeket, de arra is törekednünk kell, hogy megszerezzük a pozitívakat. Ha kész a fóliát rátesszük a pályára, és kiderül, hogy jól saccoltuk-e az irányokat és távolságokat. Jópofa és különleges társasjáték, akár felnőtteknek partitársasnak, vagy gyerekeknek a térlátás fejlesztésére, vagy egyszerűen csak, ha egy jót akarunk nevetni a másikon, hogy mennyire nincs képben! Talán nem túlzás azt jósolni, hogy az év kedvence lesz ez a játék! 8 éves kortól ajánljuk.