Költözz be TE is az Alma utcába!

Komplex tanítási segédanyag Vadadi Adrienn Alma utca 22. című könyvéhez Baloghné Szakonyi Csilla

2017. május 17.Hanna

cimkék: tanároknak osztálykönyv

Csilla néni az osztályával 14 héten keresztül minden pénteken az Alma utcával foglalkozott a másodikos osztályában. A könyvvel elrepültek az Alma utca világába, és mindeközben a nagyszerűen kidolgozott tanmenet komplex módon közvetítette az olvasás, környezet, etika, rajz, technika tárgyakhoz tartozó tudásanyagokat. A gyerekek alkotó, kreatív módon ismerték meg az „Alma utcások” segítségével és tanító néni vezetésével a környezetüket. Annyira szerették ezt a projektet, hogy mindenki izgatottan várta a pénteket, és szünetekre ki sem akartak menni! Hogy miként zajlott mindez? Olvassátok el!
Csilla néni az osztályával 12 héten keresztül minden pénteken az Alma utcával foglalkozott a másodikos osztályában. A könyvvel elrepültek az Alma utca világába, és mindeközben komplex módon közvetítette az olvasás, környezet, etika tárgyakhoz tartozó tudásanyagokat. A gyerekek alkotó, kreatív módon ismerték meg az „Alma utcások” segítségével és tanító néni vezetésével a környezetüket. Annyira szerették ezt a projektet, hogy mindenki izgatottan várta a pénteket, és szünetekre ki sem akartak menni! Hogy miként zajlott mindez? Olvassátok el!
Történetünk a Pagonyban kezdődött. Kolléganőmmel, Szabóné Mádai Lillával (aki a 2.c tanító nénije) lehuppantunk a könyvesbolt székére, és „ kötelező olvasmányt” kerestünk csemetéinknek.
Elsőként akadt a kezünkbe az Alma utca 22. Hosszas bogarászás után sem tágítottunk mellőle. Maradtunk ennél a bájos, humoros „migyerekeinknekvaló” könyvnél. Este mindketten elolvastuk, majd örömmel tudatosult bennünk, hogy: IGEN!!! Ez a mi történetünk!
Pár nap múlva az iskolában a mi kis zsákutcafolyosónk, ahol a 2.b és 2.c lakik, Alma utcává változott. Felkerült az utcatábla és a házszám. Innentől fogva minden pénteken az Alma utca varázsában éltünk (természetesen a tananyaghoz igazítva).
Nem kell sok eszköz ehhez a különleges füzethez, csak amit technika- és rajzóra során egyébként is használunk. Ezenkívül csak egy plusz vázoló füzetet kellett mindenkinek beszerezni.
Az új füzetre, olvasónaplóra borítót készítettünk. Kedves üzenettel megnyitottuk a könyvet, amibe saját készítésű könyvjelzőt tettünk. Elsőként a könyv írójával foglalkoztunk: az első lapra Vadadi Adrienn portréja került. Megismertük az internetes forrásokból, majd legismertebb könyvei címét kigyűjtöttük.
Az olvasónapló készítése során rengeteg új ismeretet szereztünk. Ezeket leírtuk, rendszereztük. Első ilyen a kortárs író meghatározása volt.
És….elkezdtük a mesét!!!
Minden fejezetet felolvastam a gyerkőcöknek. Teljes beleéléssel, tátott szájjal figyeltek, nehogy lemaradjanak valami „fontos humorról”. Utána ők olvastak nekem. Majd kezdődhetett az ötletelgetés, az én nyers tervem közös kiegészítése, finomítása.
El kell mondanom, midnen várakozásomat felülmúlta a kismanók kreativitása. Jobbnál jobb ötletekkel álltak elő minden pénteken. Rengeteg élménnyel gazdagodtunk a közös projekt munkánk során. Hatalmas élmény volt számomra ez a pár hét, ajánlom mindenkinek a megvalósítását, mert a diákok és a tanárok is gazdagodnak vele!

Az alábbi linkre kattintva letölthetitek PDF formájában a kis füzetet, amiben a tanmenet, a záródolgozat, és a gyerekek munkáiból pár példaoldal található.