Mesés játékok

Marbushka társasok

Ha szép és ötletes, ovisoknak-kisiskolásoknak való társast szeretnénk, akkor emeljünk le pár Marbushka játékot a polcról! A Marbushkák pár alapjátékot bolondítanak meg egy-egy ötlettel, történettel, szereplővel, amitől egyedivé válnak a játékaik.

A kis manufaktúrában készülő darabokban igazi fa bábuk, illusztrált kártyák, táblák, kiegészítők találhatóak. Mindent jó kézbe venni, ami egy Marbushkás dobozban van - most három társasukat néztük meg! 

21082.jpg
A békaherceg - a játék alapja a mese a kiskirálylányról, aki elgurította az aranylabdáját, és mindent megígér a békának, hogy az felhozza neki a kútból, de aztán nem tartja be a szavát. A feladat, hogy eljussunk a kiskirálylányhoz a kastélyba. A dobozban van egy csodaszép papírkastély, amibe négy irányból lehet bemenni, ezt vesszük körül a lefordított a labirintuskártyákkal. A sarkokban lévő kutaktól indulunk. Minden lépésnél fordítunk egy kártyát, beforgatjuk úgy, hogy lehetőleg a kastély felé közeledjünk, lépünk, majd lefordítjuk azt a lapot, ahol előzőleg álltunk. Ha zsákutcába futottunk, akkor kicserélhetünk lépés helyett két kártyát - ehhez persze nem árt emlékezni, hogy milyen kártyák voltak mögöttünk, hogy valami jóra cseréljünk. Van egy nehezítés is: a szobalányba ütközve nem tudunk továbbmenni - de ha akarjuk, lépés helyett az ellenfelet akadályozhatjuk a szobalánnyal - ezt viszont csak erős idegzetű gyerekeknek ajánlom! 5 éves kortól játszható logikai-stratégiai társas.

18017.jpg
Az elveszett nyakék - ez a társas nálunk abszolút nyerő, mert szépen csiszolt kristályok vannak benne. Pont ennyi elég is volna, de a játékötlet is nagyon helyes, engem a kis Gyümölcsöskertre emlékeztetett kicsit. Ellenfelünk itt a homokóra, célunk kirakni a királylány szétszakadt nyakékét (akár az előbb, megint egy Grimm ihlette: A méhkirálynő). A fűben vannak szétgurulva a gyöngyök, azaz kavicsok, és ezeket kell az előre kitalált sablon szerint összegyűjtögette. Már csak annyi kell: dobjunk megfelelő színt! A joker a kis hangya, aki rögtön két gyöngyöt hoz nekünk, ha viszont hamarabb dobunk kilencszer homokórát a kockával, és a homokóra mind a kilenc darabja összeállt, akkor lejár az időnk, és sajna!, kővé változunk! De szerencsére csak játékból. 4 éves kortól ajánljuk.

19966.jpg
Ki vagyok én Meseországban?- ez a vicces mesebarkochba borzasztó egyszerű, de nagyon jó játék. 54 mesefigurakártya van a dobozban, és egy gumiszalag. Itt csak az nem láthatja a kártyát, aki húzta! Tegyük fel a szalaggal a fejünkre a kártyát, és kérdezgessük a többieket, hogy mik is vagyunk valójában - rút kiskacsa, nagymama, vagy esetleg maga Aranyhaj? Pörgős és vicces társas, négy éves kortól! 

18018.jpg
A kalózsziget - ez a lépegetős társas egy nagyon jó ötleten alapul, a szókincsünket fejleszti. Az akciókockákon nem a szokásos lépj vissza kettőt, mert szembejött egy emberevő cápa típusú feladatok vannak, hanem szavak. Az adott szónak, amire léptünk, az ellentétét kell megnevezni. Ha sikerült, akkor nyerünk lépéseket. A társas jó, csak sajnos 9 ellentétpár fért rá, ami elég hamar kicsit unalmassá válik - talán jobb lett volna matricák helyett korongokat bevetni, azokból viszont mondjuk nem 9 párat, hanem 30-at, és kicsit annál bizarrabb szavakkal, mint hogy gyenge meg fel meg édes. Szerintem ilyen dobós-lépegetős szabályjátékot négyéves kor előtt nem nagyon játszanak a gyerekek, akkor viszont ez már kicsit könnyű. Remélem, lesz belőle nehezebb verzió. 

19965.jpg
Huh, mi van a szekrényben? / Huh, mi van a garázsban? - ez a Marbushka egyik régi memóriajátéka, de nagyon jó, élvezetes fejlesztőjáték. Kétféle kártya van a dobozban: "szekrények", amikben sok-sok tárgy van egymás mellett, és tárgykártyák, amiken a ruhák/szerszámok vannak. Osztunk magunknak 5 tárgyat, felfordítunk egy szekrénykártyát kb. 3 másodpercre, memorizáljuk, majd lefordítva odatesszük azt a tárgyunkat, ami szerintünk volt a szekrényben. Ha talált, akkor az a kártya már a miénk örökre, ha nem, akkor megy a pakliba, plusz egy megszerzett kártyánkat is vissza kell rakni a pakliba. Majd jön az újabb szekrénykártya, és így tovább. Az első szekrénykártyát még könnyű volt megjegyezni, de egy idő után táncot járnak az ember fejében a képek! Ez az a játék, amiben tipikusan a gyerek nyer, mert egyszerűen jobb a memóriájuk!

Korábban itt írtunk a Bújócska és a Világítótorony játékokról.