Nyomozás és kalandozás karácsonykor is

A legjobb játékok az ünnepre

A mi fáink alatt ezek a társasok biztosan helyet kapnak, mert egytől egyig izgalmasak, van köztük kooperatív és egymás ellen játszható, asszociációs és ügyességi, kalandozós és detektíves, egy szóval minden, ami kell egy jó társashoz! 

 


Rókanyomon


A Rókanyomon díjnyertes kooperatív társasjátékban 6 éves kortól bárki a tyúkól egyik nyomozójává válhat, hogy fény derüljön arra, melyik róka lopta el nagyi pitéjét. Elő hát a nagyítóval és szedjétek össze a nyomokat, amikkel kiderülhet, melyik róka az, mielőtt meglóg a pitével! A játékban találtok egy “nyomfejtőt”, amibe be kell rakni a játékmenet elején kiválasztott tettes rókát úgy, hogy senki ne lássa, melyikük az. A táblán haladva nyomkeresés közben lehetőségünk van egyre több információt begyűjteni a rókáról, például megnézhetjük, hogy van e kalapja – ehhez nem kell mást tenni, mint az adott nyomkereső kártyát is behelyezni a nyomfejtőbe, és megnézni, hogy zöld vagy fehér jelölő látszik az adott rókánál. Ha zöld, akkor máris többet tudtok a rókáról és kizárhatjátok azokat a gyanúsítottakat, akiknek nincs kalapja. Ha sikerül elkapni a rókát mielőtt kijut a játéktábláról, nyertetek!

Szerezd be itt!



Múzsa


Az elmúlt évek egyik legnagyobb játéksikere a Dixit volt: ez a társas egy gyönyörű képekhez kötött asszociációs játékkal kavarta fel a társasok világát és elindított el egy hatalmas hullámot a hasonló alapokra épülő játékok között. Ilyen játék a Múzsa is, amiben minden 10 év feletti részt vehet. A játék egy egyszerű, pörgős játék 'remekmű' és 'ihlet' kártyákkal. Az ihlet kártyák alapján kell felismerniük a játékosoknak a remekműveket. Ez eddig egész egyszerűnek tűnik, de az ihlet kártyák nem könnyítik meg a múzsa feladatát! Ezeken ugyanis olyan utasítások szerepelnek, amelyek szabályozzák, mit lehet mondani a remekműről: lehet, hogy csak egy tantárgyat mondhatsz, amihez kapcsolódik, lehet hogy csak 4 vagy 6 betűs szavakat használhatsz, a lényeg, hogy a szabad asszociáció korlátozva lesz a játékban, ami számunkra hihetetlen agymozgatós perceket és szórakozást nyújtott!

Itt rendeld meg!



Detektív klub


Nem a Múzsa az egyetlen játék, amit ebből a kategóriából kiválasztottunk, mert nem tudunk betelni azokkal a játékokkal, ahol a fantázia szárnyalása a legfőbb feladat! Itt van a Detektív klub is, amiben a bizonyítékkártyák lesznek azok, amik gyönyörű és a legkülönbözőbb illusztrációkkal várnak majd. Ebben a játékban van egy titkos szó, amit csak a cselszövő nem ismer, feladata pedig elhárítani magáról a gyanút. A titkos szóhoz kapcsolódó 2 képet kell választani bizonyítékként, hogy megmutassák, nem ők a tettesek és az, aki ezt nem ismeri, annak elég hihetőnek kell lenni ahhoz, hogy meggyőzze a többieket, ő is a titkos szó alapján választott. Óriási partijáték ez, amiben a blöffölés, a jó asszociáció és a megfigyelés egyenlő szerepet kap és órákon át garantált vele a jó hangulat.

Szerezd be itt!



Szócsapdák


Igazi kalandorokra lesz szükség ebben a játékban, hogy végig jussatok a szócsapdákkal teli kazamatán, főleg, hogy nemcsak a játékosok által állított csapdák állhatnak az utakba, hanem válogatott szörnyek is! A tabuhoz hasonló játék igazi misztikus-horrorisztikus köntösbe bújtatja a tiltott szavak játékát, ahol az ellenfelek írják fel, hogy mik lesznek azok a szavak, amiket nem szabad kimondani, miközben te a saját csapatodnak próbálod elmagyarázni a kiválasztott szót. A játék egyre nehezebbé válik, ahogy közelebb értek a kincshez, így lehet, hogy az első lépésnél még elbízzátok magatokat, mert csak 2 tiltott szót találhat ki a másik csapat, de ha már 7-8 ilyen szó van, sokkal nehezebb lesz a dolgotok, főleg, hogy mindez időre megy! Például: lehet, hogy aa vér szó 2 tiltással még könnyű lesz, mert mondjuk csak a seb és a test szavak tiltottak, de 7 szónál már kikerülhet a játékból az artéria, a piros, és még sok más is szó, ami a vérhez köthető. Így már nehezebb lenne, ugye? Azt szeretjük a játékban leginkább, hogy lényegében végtelenszer újrajátszható ismétlődés nélkül. Nemcsak azért, mert a tabu szavak mindig játék közben születnek majd meg, hanem a játékot színesítő átokkártyák és szörnyek is változatosak. 8 éves kor felett mindenkinek ajánljuk ezt a játékot.

Szerezd be itt!



Csúszkaland


A Csúszkalanddal 20 különböző kalandon keresztül kell végigügyeskednünk magunkat Görgő lovaggal, hogy megállítsuk a cselszövő gonosz uralkodását. Ez a játék nem lépegetős, inkább csúsztatós, a játéktábla pedig maga a doboz! A doboz 4 oldalára akasztott mozgatórudakat használva (amikre a 20 különböző kaland alapot helyezhetjük) a kezünkkel kell olyan szögbe kell mozdítanunk a pályát, hogy főhősünk anélkül végigjusson, hogy beleesik egy csapdába, dinamitnak ütközik vagy kerítésbe akad, miközben az őröket belesétáltatja a saját csapdáikba. Ha mind a 20 pályán végigjuttok anélkül, hogy lezuhanna kalandor, megmentitek a földet a gonosz uralkodótól! 7 éves kortól ajánljuk a játékot, ami annyi figyelmet és aktivitást igényel, hogy biztos a képernyő előtti időt biztosan le fogja csökkenteni!

Itt rendeld meg!






(A cikk borítóképének forrása: hintafa.blog.hu)

Kapcsolódó cikkek