Nyomozás és kalandozás karácsonykor is

A legjobb játékok az ünnepre

A mi fáink alatt ezek a társasok biztosan helyet kapnak, mert egytől egyig izgalmasak, van köztük kooperatív és egymás ellen játszható, asszociációs és ügyességi, kalandozós és detektíves, egy szóval minden, ami kell egy jó társashoz! 

 

Rókanyomon

rokanyomon.jpg

A Rókanyomon díjnyertes kooperatív társasjátékban 6 éves kortól bárki a tyúkól egyik nyomozójává válhat, hogy fény derüljön arra, melyik róka lopta el nagyi pitéjét. Elő hát a nagyítóval és szedjétek össze a nyomokat, amikkel kiderülhet, melyik róka az, mielőtt meglóg a pitével! A játékban találtok egy “nyomfejtőt”, amibe be kell rakni a játékmenet elején kiválasztott tettes rókát úgy, hogy senki ne lássa, melyikük az. A táblán haladva nyomkeresés közben lehetőségünk van egyre több információt begyűjteni a rókáról, például megnézhetjük, hogy van e kalapja – ehhez nem kell mást tenni, mint az adott nyomkereső kártyát is behelyezni a nyomfejtőbe, és megnézni, hogy zöld vagy fehér jelölő látszik az adott rókánál. Ha zöld, akkor máris többet tudtok a rókáról és kizárhatjátok azokat a gyanúsítottakat, akiknek nincs kalapja. Ha sikerül elkapni a rókát mielőtt kijut a játéktábláról, nyertetek!

Szerezd be itt!

Múzsa

muzsa.jpeg

Az elmúlt évek egyik legnagyobb játéksikere a Dixit volt: ez a társas egy gyönyörű képekhez kötött asszociációs játékkal kavarta fel a társasok világát és elindított el egy hatalmas hullámot a hasonló alapokra épülő játékok között. Ilyen játék a Múzsa is, amiben minden 10 év feletti részt vehet. A játék egy egyszerű, pörgős játék 'remekmű' és 'ihlet' kártyákkal. Az ihlet kártyák alapján kell felismerniük a játékosoknak a remekműveket. Ez eddig egész egyszerűnek tűnik, de az ihlet kártyák nem könnyítik meg a múzsa feladatát! Ezeken ugyanis olyan utasítások szerepelnek, amelyek szabályozzák, mit lehet mondani a remekműről: lehet, hogy csak egy tantárgyat mondhatsz, amihez kapcsolódik, lehet hogy csak 4 vagy 6 betűs szavakat használhatsz, a lényeg, hogy a szabad asszociáció korlátozva lesz a játékban, ami számunkra hihetetlen agymozgatós perceket és szórakozást nyújtott!

Itt rendeld meg!

Detektív klub

detektivklub_1.jpg

Nem a Múzsa az egyetlen játék, amit ebből a kategóriából kiválasztottunk, mert nem tudunk betelni azokkal a játékokkal, ahol a fantázia szárnyalása a legfőbb feladat! Itt van a Detektív klub is, amiben a bizonyítékkártyák lesznek azok, amik gyönyörű és a legkülönbözőbb illusztrációkkal várnak majd. Ebben a játékban van egy titkos szó, amit csak a cselszövő nem ismer, feladata pedig elhárítani magáról a gyanút. A titkos szóhoz kapcsolódó 2 képet kell választani bizonyítékként, hogy megmutassák, nem ők a tettesek és az, aki ezt nem ismeri, annak elég hihetőnek kell lenni ahhoz, hogy meggyőzze a többieket, ő is a titkos szó alapján választott. Óriási partijáték ez, amiben a blöffölés, a jó asszociáció és a megfigyelés egyenlő szerepet kap és órákon át garantált vele a jó hangulat.

Szerezd be itt!

Szócsapdák

szocsapdak.jpeg

Igazi kalandorokra lesz szükség ebben a játékban, hogy végig jussatok a szócsapdákkal teli kazamatán, főleg, hogy nemcsak a játékosok által állított csapdák állhatnak az utakba, hanem válogatott szörnyek is! A tabuhoz hasonló játék igazi misztikus-horrorisztikus köntösbe bújtatja a tiltott szavak játékát, ahol az ellenfelek írják fel, hogy mik lesznek azok a szavak, amiket nem szabad kimondani, miközben te a saját csapatodnak próbálod elmagyarázni a kiválasztott szót. A játék egyre nehezebbé válik, ahogy közelebb értek a kincshez, így lehet, hogy az első lépésnél még elbízzátok magatokat, mert csak 2 tiltott szót találhat ki a másik csapat, de ha már 7-8 ilyen szó van, sokkal nehezebb lesz a dolgotok, főleg, hogy mindez időre megy! Például: lehet, hogy aa vér szó 2 tiltással még könnyű lesz, mert mondjuk csak a seb és a test szavak tiltottak, de 7 szónál már kikerülhet a játékból az artéria, a piros, és még sok más is szó, ami a vérhez köthető. Így már nehezebb lenne, ugye? Azt szeretjük a játékban leginkább, hogy lényegében végtelenszer újrajátszható ismétlődés nélkül. Nemcsak azért, mert a tabu szavak mindig játék közben születnek majd meg, hanem a játékot színesítő átokkártyák és szörnyek is változatosak. 8 éves kor felett mindenkinek ajánljuk ezt a játékot.

Szerezd be itt!

Csúszkaland

csuszkaland.jpeg
A Csúszkalanddal 20 különböző kalandon keresztül kell végigügyeskednünk magunkat Görgő lovaggal, hogy megállítsuk a cselszövő gonosz uralkodását. Ez a játék nem lépegetős, inkább csúsztatós, a játéktábla pedig maga a doboz! A doboz 4 oldalára akasztott mozgatórudakat használva (amikre a 20 különböző kaland alapot helyezhetjük) a kezünkkel kell olyan szögbe kell mozdítanunk a pályát, hogy főhősünk anélkül végigjusson, hogy beleesik egy csapdába, dinamitnak ütközik vagy kerítésbe akad, miközben az őröket belesétáltatja a saját csapdáikba. Ha mind a 20 pályán végigjuttok anélkül, hogy lezuhanna kalandor, megmentitek a földet a gonosz uralkodótól! 7 éves kortól ajánljuk a játékot, ami annyi figyelmet és aktivitást igényel, hogy biztos a képernyő előtti időt biztosan le fogja csökkenteni!hintafa.blog.hu)

Itt rendeld meg!(A cikk borítóképének forrása: