
7 családi játék
Sok jó társasunk van. Az alábbiakban felsorolom a legnagyobb kedvenceket: legyen szó délutáni családi játékról, vagy gyerekes összejövetelről, szívesen vesszük elő őket – élvezetesek kicsiknek nagyoknak egyformán.
Kattints a cikkre és ismerd meg a 7 legszuperebb családi játékot!

Minél többen játsszuk, annál élvezetesebb. Az a nagyon jó benne, hogy már a 6-7 évesek is simán be tudnak kapcsolódni, sőt felnőttekkel együtt kisiskolások kedvenc játéka! Ugyanakkor csak felnőttek számára is képes felejthetetlen élményeket és izgalmat nyújtani.
Az elején kiosztjuk a szerepkártyákat, ami alapján két csapat alakul: a játékosok lehetnek aranyásók, akik arany után kutatnak, és utat próbálnak építeni, vagy pedig szabotőrök, akik hátráltatják az aranyásókat zsákutcával, tiltókártyával, robbantással... A játék folyamán, vagy az is lehet, hogy csak a legvégén kiderül, hogy ki kivel van egy csapatban. És persze, hogy titkon mindenki szabotőr szeretne lenni. A mi gyerekeink legalábbis mindenféle trükköt próbáltak bevetni, hogy a szabotőr kártyát egész véletlenül maguknak osszák…
Nálunk a fiúk nagy vonatosok a családban. Így ez a játék kihagyhatatlannak bizonyult.

A játékban 240 (!) darab színes kis műanyag vagon található, amik valódi vasutas élménnyé varázsolják a társasjátékot.
A játék célja három kiscsirkét "kikelteni".
Hogyan kelthetsz ki csirkét? Először is tojást kell tojnod. Tojást tojhatsz, ha felmutatsz 3 kártyát (kakas+tyúk+fészek). Ha összegyűjtöttél és bemutatsz 2 "tyúk" kártyát is és közben imitálod egy tyúk kotkodácsolását, kikeltheted a tojásodat (a következő körben).
Vigyázz, mert ha ellenfeled "róka" kártyát mutat neked, ellophatja a tojásodat (csirkét nem vehet el). De visszatámadhatsz úgy, hogy bemutatsz 2 "kakas" kártyát.
A pörgős kártyajáték a tökéletes húsvéti családi játék!

Csak ha nevetsz, akkor adhatsz ki hangot!
Az Activity társasjátékkal ellentétben, a Concept társasjátékban nem beszélni, rajzolni vagy mutogatni kell, hanem adott képeket, ábrákat használni, megjelölni. A többieknek ezek alapján kell kitalálni, hogy mire gondolhattunk.
Például ha a feladvány napóra, megjelölöd a táblán a "tárgy", "idő" képet és a napot. Ez egyszerűbb feladvány, de vannak nehéz feladványok is, ahol akár 10 jelzőt is fel kell tenned., sőt, különböző színekkel különböző gondolatritmusok mentén is körbeírhatod a feladványt.
Többszörösen díjnyertes társasjáték, méltán.
Ezt a nagyobb gyerekekkel jobb elővenni, de a kártyákon 3 nehézségi szint szerint játszatunk, így, ha már olvasni tudnak a gyerekek, kezdődhet is a móka!

A mesélő minden körben más. A mesélő a 6 kezében lévő lap közül választhat és ennek megfelelően mondhat egy mondatot, egy közmondást vagy akár egyetlen szót is, ami valamennyire jellemzi lapját. A lapot képpel lefelé leteszi. A többiek a saját lapjaik közül választanak egyet, ami szerintük egyezik valamennyire a mondottakkal és ők is lerakják kártyájukat az asztalra lefordítva. Ezután kezdődik a szavazás: mindenki megpróbálja eltalálni melyik lap volt a mesélőé. Akinek sikerül, pontot kap. A mesélő viszont csak akkor kap pontot, ha van olyan játékos, aki el is találta és van olyan is, aki nem.
Akkor érdemes gyerekekkel elkezdeni játszani, ha már tudnak elvonatkoztatni attól, hogy mit látnak a képen. Mi 6-8 éves kortól szoktuk elővenni.

A BANG társasjáték egy igazi western hangulatú játék, amelyben egy csapat ravasz bandita és egy elszánt seriff küzd egymással. A seriffet inkognitóban dolgozó seriffhelyettesek segítik, de feltűnik a színen egy renegát is, aki saját céljai eléréséhez ki akarja használni a harcoló feleket!
A kártyajátékban minden játékos egy-egy ilyen szereplő bőrébe bújhat, tipikus vadnyugati figuraként küzdve meg a többiekkel. Igazi, vicces partyjáték, amiben nincs kegyelem! És ez tényleg fontos. Itt kíméletlenül végezni kell a társainkkal. Szerezz jó fegyvereket, hogy elboldogulj a vadnyugaton, és ne bízz senkiben! Nem tudhatod, hogy ki az ellenséged, ki a barátod, legalábbis egy ideig...

Az Imagine kártyajáték egy izgalmas feladványokból álló pakli, ahol multifunkciós szimbólum-kártyákon szereplő egyszerű ábrák mozgatásával és egymásra helyezésével viheted közelebb a többieket a feladvány megoldásához. Közben pedig fejlődik az asszociációs készséged, és jóval kreatívabban tudod majd megoldani a problémáidat.
A világszinten ismert kommunikációs játékokkal ellentétben itt nincs lehetőséged mutogatni, megszólalni, sem pedig rajzolni. A rendelkezésedre álló 61 szimbólumkártyát kell minél ügyesebben felhasználnod, hogy játékostársaid rájöjjenek feladványodra. Ha valaki rájön a feladványodra, mindketten kaptok egy pontot. Az a játékos nyer, aki a játék végén a legtöbb ponttal rendelkezik.
Használd a fantáziádat! A többi játékos csak egy egyszerű kört lát a kártyán? Neked mondjon többet! Legyen egy ember feje, a felhők mögül kibújó nap, egy narancs egy gyümölcsös kosárban, vagy akár egy fa lombja! A lehetőségek tárháza végtelen. Keress hozzá további alakzatokat, forgasd el a kártyákat, tedd egymásra, késztesd mozgásra a lapokat, hogy ábráid "megelevenedjenek". Engedd, hogy a képzeleted irányítsa a játékot! Ez a győzelem kulcsa!
Huszárszky Zsuzsi válogatását olvastad.