
Egy zseniális meseregény az otthon töltött napokra
Ha valami unalmas, akkor legszívesebben azonnal túllennénk rajta, belepörgetnénk, mint egy film kevésbé izgalmas jelenetibe, vagy összenyomnánk az időt, hogy sokkal-sokkal kevesebbet kelljen vele foglalkozni. Ha pedig valamivel nagyon jól szórakozunk, akkor persze jóóól megnyújtanánk az időt, hogy sose legyen vége! Ugye, hogy te is gondolkoztál már ilyeneken? Akkor ezt a könyvet nagyon fogod élvezni, ugyanis főhőseink feltalálnak valami egészen szuper dolgot az idő kezelésére! Olvass tovább, ismerd meg a Mihályi Csongor és az időgyurma című könyvet!

Szerencsére legjobb barátjával jól megtalálják a hangot, Duplamiket ugyanis egyáltalán nem zavarják Csongi furcsa érdeklődési körei, sőt, meglehetősen menőnek tartja mind a Voyager-2 űrszondát, mind az időutazást, de még a dinoszauruszokat is. Habár elég ellentétes személyiségek, különcségük miatt jól megértik egymást. Duplamiknek is megvannak a saját furcsa dolgai, ugyanis ő meg mindig pörög, és olyan gyorsan fut, mint senki más a világon!
Már most olvasnád a könyvet? Itt meg tudod rendelni!
Csongi, Duplamik és osztálytársuk, Fehér Léna hatalmas kalandba keverednek, mikor Csonginak támad egy zseniális ötlete: készítsenek időgyurmát, amivel időben és térben tudnak utazni. Az időgyurma elkészítése nem kis feladat, mert nemcsak só, liszt és víz, de kőrözött és fénysebesség is szükséges hozzá, így eleinte egyik gyerek sem hisz benne, hogy lehetséges a megvalósítása. Legnagyobb meglepetésükre azonban Ender bá’, a technikatanár titkos információi alapján sikerül összegyúrniuk az időgyurmát, Duplamik pedig képes fénysebességre gyorsulni! A srácok meg sem állnak egészen Párizsig, ahol nemcsak azt tudják meg, hogy testük és elméjük „drótozása” mennyire különleges és becsülendő, de galambok hátán is repülnek egészen az Eiffel-torony tetejéig, és egy különleges szemű, varázserővel bíró lánnyal is barátságot kötnek.


Fontos szál a történetben Csongi (és Duplamik) belső világának feltárása. Csongi sokszor furának érzi magát, mikor kiközösítik a társai, mert számukra megmagyarázhatatlanul viselkedik. Duplamiket is gyakran gúnyolják azért, amilyen, így a srácok mindent elkövetnek, hogy megfeleljenek a „normális” kategóriának. A történet végére persze megbékélnek helyzetükkel, és megtanulják különleges képességeiket szépnek látni, valamint hasznukra fordítani, de sem az Asperger-szindrómával, sem az ADHD-val nem könnyű együtt élni, ezért fontos, hogy beszéljünk róla a gyerekekkel. Nem csupán azokkal a gyerekekkel, akiknek valamilyen nehézséggel küzdenek, hanem társaikkal is! Fontos, hogy a különböző szindrómákkal nem rendelkező gyerekek megismerjék társaik viselkedésének okát, hiszen a tolerancia könnyebben kiépül, ha a gyerekek értik, mi miért történik, továbbá ismernek olyan eszközöket, melyekkel segíthetnek valamilyen nehézséggel küzdő társaiknak (és egyben maguknak is) a mindennapi kommunikáció, szocializációs helyzet során.
Szerezd be itt a könyvet, aztán pedig olvasd el az interjúnkat a szerzővel!
Ha érdekel, hogy mi is az az Asperger-szindróma, az ADHD, és hogyan segíthetsz, olvasd el a cikkünket a témában!