Megérkeztek a legújabb Pagony-játékok!

Játssz együtt a kedvenc mesehőseiddel!

Kedvenc mesehőseid gyönyörű új játékokon elevednek meg: formabontó és klasszikus, közlekedős és kutyusos, iskolásoknak, iskolába vágyóknak és ovisoknak - válogass a legizgalmasabb társasok közül!

 


Pitypang és Lili memória


A legkisebbek abszolút kedvenc játéka a memória, hiszen képtelenség megunni, emellett pedig a játékszabály is nagyon egyszerű: a lefordított kártyák közül egy körben kettőt fordíthatunk fel. A cél, hogy megtaláljuk az elsőként felfordított kártyánk párját. Aki több párt talál meg, az nyer. Az ilyen jellegű játékok nem csupán a memóriát fejlesztik, hanem a megfigyelő- és koncentrációképességet is. Pozitív hatással vannak a tanulási folyamatokra, ami mind az óvodai, mind az iskolai életüket megkönnyítheti. Éppen ezért fontos, hogy olyan tematikájú játékot válasszunk, amivel a kicsik szívesen töltik az idejüket, így a kártyák grafikájával (pl. kedvenc mesehősükkel) könnyen a játék köré csábíthatjuk őket. Ki az egyik legnagyobb kedvenc, aki a 3-6 éves gyerekek körében méltán népszerű? Persze hogy Pitypang, a cuki kiskutya, és gazdája, Lili! A Pagony új memóriajátékában velük játszhattok együtt, na meg persze még sok-sok helyes kutyussal!

3 éves kortól ajánljuk.

Rendeld meg itt!

Tudj meg többet ITT a sorozatról!



Ország-város-kicsi-nagy


Kisiskolás koromban az egyik kedvenc játékunk volt az Ország-város. Egyszerűen elkészíthető volt, és bármikor elővehető, amikor csak ránk tört az unalom. A Pagony új játékával szerencsére már az elkészítéssel sem kell bíbelődnötök! Igaz Dóra első olvasós könyvsorozata alapján, Horváth Ildi imádnivaló rajzaival elkészült a játék felturbózott változata: kicsiknek könnyített játékmódokat, nagyoknak többféle nehezítést is rejt a doboz. Nem csupán kategóriák, de helyszínek szerint is játszhattok!


A Hol-mi? játékváltozatban olyan helyszínek közül választhattok, mint erdő, ház, óvoda stb., majd a betűkártyák közül is húznotok kell. Ezután a játékosoknak olyan dolgokat kell írniuk, ami van az adott helyen, és a húzott betűvel kezdődik. A Kicsi-nagy játékmódban a betűkártyákat tulajdonságkártyákra cseréljük, így olyan dolgokat kell majd írnotok, amik az adott helyszínen vannak, és igaz rájuk a húzott tulajdonság (pl. piros, hosszú, magas). A Hol-mi? változatot ráadásul “Bumm”-szerűen is játszhatjuk, azaz egymás után kell dolgokat mondanunk, amik az adott helyszínen megtalálhatóak, miközben egymásnak passzolgatjuk a kártyát, a homokóra pedig pereg. Az veszít, akinek a kezében marad a kártya, mikor az utolsó homokszem is lepereg. Igazi családi kedvenc, mely már 5 éves kortól is játszható!

Rendeld meg itt!


Amíg utazunk


Nagyon sokan kerestétek az Amíg utazunk társasjáték változatát, amit egy ideje sajnos már nem lehet kapni. De ne csüggedjen egyetlen jármű- és közlekedésrajongó sem, ugyanis megjelent a könyvsorozat vadiúj kártyajátéka! A játékban található kártyák nézegetése is nagy élményt tud szerezni a járművek szerelmeseinek, már a játékszabállyal történő megismerkedés előtt is. Minden kártyán egy olyan járművet találunk, ami régen vagy ma utasokat szállított Budapest területén. A jármű képe alatt pedig izgalmas információkat olvashatunk a közlekedési eszközről: hány utas fér el benne? Milyen hosszú? Milyen nehéz? Mikor gyártották először?

Miután jól átböngésztük az összes adatot, kezdődhet a játék! A Zöld-piros című játék ismerős lehet minden kent-kupé rajongónak, hiszen ez adja a játék alapját. Párokat kell alkotnotok, majd megbeszélnetek egy titkos jelet, amit csak ti ketten ismertek. A játék során 4 azonos színű lapot kell összegyűjtenetek, ha sikerül, akkor leadni a csapattársatoknak a titkos jelet. Közben érdemes figyelni az ellenfél csapatát is, hiszen ha kiszúrod a jelüket, még több pontot tudtok bezsebelni!

A piros lámpa című játékban párokat kell lepakolnunk (minta vagy szín alapján), a cél pedig, hogy minden kártyánktól megszabaduljunk. Minden kártyafajta akciót rejt magában, amit a lepakolásuk után végre kell hajtanunk. Pl. Átadhatunk lapot más játékosoknak, felhuzathatunk velük a dobópakliból, vagy kicserélhetjük egy lapunkat.

A Járműtudós című játék éppen olyan, amilyennek hangzik! Nekünk kell elvinnünk minden körben a választott kategóriában legerősebb lapot, amihez nem árt, ha a mi kezünkben is erős kártyák vannak. A bonyolultabb változatban a játék elején megtippelhetjük, hány kört fogunk nyerni, amivel rengeteg plusz, de mínusz pontot is begyűjthetünk magunknak.


A közlekedés és az Amíg utazunk-sorozat rajongóinak 5 éves kortól.

Rendeld meg itt!



Iskolás vagyok!


Ha szeretitek, de már kezdtek kinőni az Óvodás vagyok! című társasból, az Iskolás vagyok! játéknak ott a helye a polcotokon! Elképesztően szuper szerepjátékról van szó, ami Vadadi Adrienn Leszel a padtársam? című könyve alapján készült. Az olvasás, írás, matematika, környezetismeret, ének, rajz, testnevelés témakörein keresztül vezeti be a gyerekeket az iskola világába, olyan játékos feladatokkal, amelyek az elsős kerettantervnek megfelelően kerültek kialakításra. A társas szerepjátékszerűsége miatt észrevétlenül fejleszti a gyerekek képességeit a téri tájékozódásban, a hangok elkülönítésében, a mennyiségek ismeretében, a környezetünk jellemzőinek felismerésében, a kis- és nagymozgások koordinációjában, miközben arra is megtanítja őket, hogyan zajlik egy átlagos iskolai nap, és hogyan kell viselkedni a tanórán. A játékosoknak egy tanító nénit/tanító bácsit kell választaniuk maguk közül, akinek segítségével megkezdődik a tanítás. Matek órán hullámos gyurmakígyót kell készíteni, majd megtippelni, hogy kié a hosszabb. Környezetismeret órán ízeket kell felismerni vagy egy diáktársukat kell elnavigálni az osztály által egy előre megbeszélt tárgyhoz a szobában. Olvasás és írás órán a betűkkel és a vonalvezetéssel ismerkedhetnek, a rajz és ének órán a kreativitásukat fejleszthetik, és persze a mozgás sem maradhat el a felesleges energia levezetéséhez. Órák között szünetet kell tartani, a nap végén pedig szép rendet rakni a saját padunkon, és az osztályteremben (vagyis a játékdobozban), épp ahogy az iskolában. A játék célja egyben a feszültségoldás is, ami az óvodáskorú gyerekekben gyakran felhalmozódik, mikor az iskola rájuk váró ismeretlen világáról hallanak. A már iskolába járók pedig a játékon keresztül elmesélhetik, értékelhetik, helyre tehetik magukban az iskolában átélteket. Szülőként izgalmas lehet megfigyelni, hogyan éli meg gyermekünk az iskolában töltött napokat, mi az, amit igazán szeret, mi okoz neki nehézséget, félelmet. A játék készítői külön figyelmet fordítottak arra, hogy kizárólag pozitív értékelésre kerüljön sor a játék során, ami által minden gyerek a legjobb lehet valamiben.


5-től 10 éves korig.

Rendeld meg itt!



Játszd újra, Kufli!


A Játszd újra, Kufli! egy igazi retro játékgyűjtemény kedvenc karaktereinkkel színesítve. Felnőttként külön izgalmas gyerekeinkkel körülülni fiatalkorunk meghatározó társasjátékait, pláne, hogy ezúttal Fityirc, Pofánka, Titusz és a többiek segítségével csinálhatunk malmot, futhatunk körbe az elhagyatott réten vagy versenyezhetünk, hogy mi érjünk célba elsőként az akadályokkal tarkított játékpályán.

A Tengerre, Kuflik! egy klasszikus malomjáték kuflis bábukkal. A cél, hogy 3 bábuból álló, vonallal összekötött sort alkossunk. Ha sikerül ilyet létrehoznunk, levehetünk egyet az ellenfél kuflijai közül. Csiki-csukizni most sem ér, azaz mindig új malmot kell készíteni, nem tologathatjuk egy meglevő malmunk egyik tagját oda-vissza. A játék véget ér, ha az ellenfelünknek már nincs elég kuflija, hogy malmot alkosson.

A Szerintem mindenki legyen kufli kedvenc klasszikus lépkedős társasjátékunk egyike, a Ki nevet a végén? szabályaira épül. Ebben a felturbózott változatban utunk során mindenféle rétlakóval futhatunk össze, akiknek a kívánságait teljesítenünk kell. Kis segítséggel akár 3, de 4 éves kortól már biztosan játszhatjuk a gyerekekkel!

A Futóverseny az elhagyatott réten már egy kis stratégiai tervezést is igényel, de még mindig könnyen lehet akár az 5 év körüliek kedvence is. Ebben a játékban a cél felé vezető utat gombóckövek állják el, melyek irányváltásra kényszerítenek minket, hacsak nem dobunk pontosan annyit, hogy a gombóckő tetejére érkezzünk. Ilyenkor a követ eltehetjük máshova a pályán, szabad utat engedve saját kuflinknak, és ha ügyesen logikázunk, még ellenfeleink haladását is akadályozhatjuk.  

Rendeld meg itt a legkuflisabb játékot!

Kapcsolódó könyvek

Kapcsolódó cikkek