2020 - A kihívások éve

Vinczellér Katalin mesél a pedagógus-programról!

A Pagony Kiadó/Tilos az Á könyvek iskolai projektje 2017 őszén kezdett körvonalazódni, és, paradox módon, épp 2020, a globális bezárkózás és izoláció éve hozta meg a szélesebb közönség számára a program láthatóvá válását. A projekt lényege röviden, hogy minél többekhez eljuttassuk a kiadó azon könyveit, amelyeket haszonnal be lehet vinni a közoktatásba.
Olvasd el, hogyan alakult a program az elmúlt év során!

tovább...

Hogyan írtam nem véletlenül egy pályázatot?

Kisiskolásoknak kiírt pályázatunk eredményei és tanulságai

Még a tanév elején hirdettük meg 4., 5. és 6. osztályos diákok számára történetíró pályázatunkat, most pedig összegezzük, amit tudni érdemes róla. Olvass tovább!

tovább...

Segítség az új utakhoz

Nyitott pedagógusoknak és őket támogató szülőknek

Tanár, szülő és diák jó esetben szövetségesek. Mindannyiu(n)k közös érdeke és célja, hogy az iskolai órák élvezetesek legyenek. 

De mikor jó egy óra?

tovább...

Jutalomkönyvek

Kedvezményes rendelési lehetőség pedagógusoknak

Az év végi jutalomkönyv kiválasztása mindig nehéz feladat, ha szeretnénk valóban személyre szóló, az érdeklődési körnek megfelelő, nem nyomasztóan nehéz, de mégis minőségi olvasmányt adni a diákok kezébe. Ehhez szeretnénk most segítséget nyújtani a Pagony&Tilos az Á könyvek kínálatából merítve.

tovább...

Honnan? Honnan? Honnan? Honnan? Honnan? Honnan?

Részlet Gévai Csilla: Nagyon zöld könyvéből

Levegőt!

Lélegzünk, miközben eszünk, de lélegzünk akkor is, miközben alszunk, futunk, olvasunk, úszunk, gondolkodunk. Ha játékból befogjuk az orrunkat és a szánkat,hogy megszámolhassuk hány másodpercig bírjuk levegő nélkül, akkor érezzük csak igazán, mennyire hiányzik nekünk az oxigén!

tovább...

Nem kell megijedni! 1.

Olvasmány alternatívák, elsőtől nyolcadikig

Te gondolkoztál már azon, amikor a gyerekek a kötelezőkkel küszködtek, hogy hogyan könnyíthetnéd meg a helyzetüket? Hogy ha nem A kincskereső vagy A kőszívű, akkor mégis mi lehetne iskolai tananyag? Egyáltalán el kell vetni ezeket a szövegeket? Rengeteg színvonalas, kortárs szöveg van, amely kapcsolódási pont lehet számukra a klasszikusokhoz, mi most sorra vettük, melyek lehetnének akár "kötelezők" is.

tovább...

Kecske is, káposzta is

Avagy hogyan tanítható kortárs irodalom a középiskolában? (Különös tekintettel az Időfutárra)

Az irodalomoktatás sok-sok éve húzódó, egyik nagy, szinte már közhellyé vált dilemmája, hogy felső tagozaton hogyan lehet a diákokat megtartani olvasónak. Számos és valószínűleg egyre több pedagógus napi tapasztalata, hogy a kötelezően tanítandó anyag és a diákok érdeklődése mintha egyre távolabb kerülne egymástól. Mi lehet a megoldás?

tovább...

Kalandok felső tagozaton

Ajánlatok a kortárs irodalomból

A következő cikkben szeretnénk segítséget adni ahhoz, hogy a felső tagozatban tanítók hogyan tudják a kortárs gyerek- és ifjúsági irodalmat becsempészni az órákra...

tovább...

Kacagós iskolakönyv

Mészöly Ágnes: Slutty az űrből

Újra- és újra rácsodolkozom, mennyire klassz dolog a gyerekirodalom. Egy jó mese olvasása közben együtt játszanak a szerzők, meg az olvasók. Gyakran elcsábulok, és egyedül is belevágok egy mesekönyvbe vagy ifjúsági regénybe, de Mészöly Ágnes: Slutty az űrből című könyvével más volt a helyzet, ezt nyolcéves kisfiamnak olvastam fel esti meseként. A Slutty azok közé a könyvek közé tartozik, amelyek sokkal erősebb hatást váltottak ki belőle, mint amire számítottam.

tovább...

Sütihasználati beállítások