Új társasok az egész családnak
Együtt nevettet, összeköt, megtornáztatja az agyat – és közben a nappali szőnyegéből pillanatok alatt rét, galaxis vagy épp szörnyekkel teli HR-iroda lesz. A Pagony Játékkiadó legújabb társasai pont ezt kínálják: közös élményeket, vicces helyzeteket, és persze egy kis egészséges versengést.
A Zümmögő a kicsiknek hoz mézes-memóriás kihívást, a Lumenara felfedezői a logikai kalandorokat csábítja egy bolygóra, a Monster HR pedig a nagyobbaknak kínál szellemes szörnyinterjúkat és izgalmas taktikázást.
Méz és memória egy csodálatos dobozban:
Zümmögő
Hosszú Eszter játéka
Illusztrátor: Monszport Vivien
A Pagony legújabb, kicsiknek szóló társasjátéka, a Zümmögő nem kiadói ötletből, hanem egy családi nappali szőnyegén született. A játékot egy kreatív Pagony-anyuka, Hosszú Eszter álmodta meg gyerekeivel közösen, akiknek annyira bevált az otthoni próba, hogy azonnal bizonyította: ebből társasjáték kell! A Pagony Játékkiadó örömmel mondott igent – így született meg a Zümmögő.
A játékban a gyerekek méhecskeként repkednek a réten, és gyűjtik a feladatkártyákon szereplő virágok nektárját, hogy minél több csuprot tudjanak mézzel megtölteni, amit a nagymama és kisunokája boldogan visznek majd haza, hogy mindenféle mézes finomságot készítsenek belőle!
Ehhez azonban emlékezniük kell, melyik virág hol bújik meg az asztalon – a Zümmögő tehát egy memóriaalapú játék, amely egyszerre szórakoztat és fejleszti a koncentrációt. A vizuális élményt Monszport Vivien illusztrációi teszik teljessé: a gyönyörű virágok és a részletgazdag, kiteríthető szövettábla igazi mesevilágot varázsolnak a játéktérre.
A doboz különleges extrákat rejt: kis facsuprokat és három mézes receptet is, hogy a játék után a konyhában folytatódhasson a közös élmény.
A Zümmögő több játékmódban is kipróbálható: már négyéves kortól játszható, együttműködő és versengő változatban egyaránt, így a kisebbek és a nagyobbak számára is tartogat izgalmas kihívásokat.
JÁTÉKSZABÁLY ITT
+4 éveseknek
2-4 játkosnak
Játékidő: 20 perc
Új útépítős társas a Pagonynál – itt a Lumenara felfedezői
Lumenara felfedezői
Horváth Milán játéka
Illusztrátor: Pásztor Emma
A Lumenara felfedezői minden korosztály számára izgalmas játékélményt nyújt: egyszerre fejleszt, szórakoztat, és vizuálisan is elvarázsol. A gyerekek logikai készségeit játékosan erősíti, miközben a felnőttek is könnyen belefeledkeznek köszönhetően a 16 éves Pásztor Emma – ő a Lokomoto társas megalkotója - humoros és egyedi illusztrációinak.
A földi kutatóállomás jeleket fog a galaxis pereméről, amelyek egy titokzatos bolygó magányos lényeitől érkeznek. Az egykoron velük élő telepesek réges-rég elhagyták Lumenarát, most viszont az egyre aktívabb vulkáni tevékenységnek köszönhetően a bolygó kezd újra lakhatóvá válni. Lumenara lényei arra vágynak, hogy megint emberek költözzenek hozzájuk, akik gondjukat viselik, élettel töltik meg az elhagyott épületeket, és utakkal kötik össze Lumenara látnivalóit.
Ebben az akár egyedül is játszható társasban a játékosok lelkes felfedezőkként út-lapkákat helyeznek le, hogy teljesítsék a bolygó különös lényeinek kívánságait. Aki a legtöbb vágyukat teljesíti, annak tiszteletére hatalmas ünnepséget rendeznek.
A foszforeszkáló dobozban egy 6+-os szóló/kooperatív és egy 8+-os versengő játékverzió is található.
A kooperatív módban a játékosok közösen építenek egy bolygót, és teljesítik a célkártyák feladatait – legyen minél több látnivalót összekötő úthálózat, különleges alakzat, vagy pontszerző kombináció. A versengő módban kilenc fordulón keresztül mindenki saját bolygót épít, ahol gyorsaság, ügyes tervezés és jó taktika dönt arról, ki lesz a győztes.
Akár közösen, akár egymás ellen játszva, a Lumenara felfedezői új színt visz az útépítős társasjátékok világába – és garantáltan meghódítja gyerekek és felnőttek képzeletét egyaránt, mert ki ne szeretne egy háromszemű, antennás vagy fuvolaorrú kis űrlényt.
6 éven felüleiknek
1-5 játékosnak
Játékidő: 20 perc
Játékszabály ITT
Amikor a vámpír HR-interjúra megy:
Monster HR
Győri Zoltán játéka
Illusztrátor: Fülöp-Ferth Tímea
A Monster HR nemcsak egy új társasjáték, hanem egy szellemes műfajparódia is, amely a munkaerőpiacot és a klasszikus szörnyfigurákat ötvözi.
A szörnyek megunták az emberek ijesztgetését, és inkább egy jó állást keresnek Rette.net, a Rémálom Bt., akár az Iszony Szomj HR álláshirdetései között. Ígérik, hogy levetkőzik rossz szokásaikat, és remekül helytállnak majd BKV-ellenőrként, óvodapedagógusként vagy virágárusként.
A játék lényege, hogy a szörnyek képességeit ügyesen kihasználva juttassuk el őket a megfelelő pozíciókba. Nem mindegy, hogy egy tűzokádó sárkány a pékségben vagy a tűzoltóságnál köt ki – a siker kulcsa a jó helyzetfelismerés és a taktikus licitálás. Minél nehezebb esetet (például egy lápi orkot vagy egy kétméteres onit) sikerül álláshoz juttatnunk, annál több pontot lehet gyűjteni,
A játék elején mindenki szörnykártyákat kap, majd fordulóról fordulóra új munkalehetőségek kerülnek az asztalra. A játékosok licitálnak a szörnyeikkel a meghirdetett pozíciókra, ahol számítanak a lények egyedi képességei (pl. vízhez szokott kraken, hőtűrő sárkány). Aki sikeresen „elhelyez” egy szörnyet, dicsőségpontokat kap – annál többet, minél nehezebben foglalkoztatható a jelölt.
A fordulók addig tartanak, amíg a szörnypaklik el nem fogynak; a végén az nyer, aki a legtöbb pontot szerezte.
A 2–5 fővel játszható, fordulatos, licitálós játék komoly taktikai kihívást nyújt, miközben könnyen kommunikálható, szerethető koncepciója széles közönséget szólíthat meg.
A társas kiemelkedik a kortárs játékpiacon: Győri Zoltán játéktervező gondosan felépített mechanikája ötvözi a versengést és a humoros szerepjátékot, míg Fülöp-Ferth Tímea illusztrációi egyszerre részletgazdagok és szörnyen viccesek.
JÁTÉKSZABÁLY ITT
8 éven felülieknek
2-5 játékosnak
Játékidő: 30 perc