
Hol lakik a bébihangyász?
Ezer és ezer társasjáték van a világon, ezért természetesen nagyon ritkán lehet igazán újat mutatni – általában olyan ötletekkel, amik valamiképpen a társasozás világán kívülről érkeznek, mint a Dixit, ami a verbális játékok reneszánszát hozta el, a Pandemic Legacy a több játékon átívelő történetével, vagy a Micromacro CrimeCity a böngésző történetfelfedezéssel. Mégis, időnként az ismert alkatrészek kombinációjával is lehet olyat mutatni, amiről azt érzi az ember, hogy wow, ilyet még sosem próbáltam!
Olvass tovább és ismerj meg egy ilyen játékot!

Kattints ide és szerezd meg!
Megfigyelés, döntés, szerencse megfelelő arányú keveréke teszi pörgőssé és változatossá, mindig újrajátszhatóvá a Yunkát. Mindeközben, mellékesen fejleszti a térlátás és az irányok tudatosítását, nem árt előre tervezni és jól kombinálni!

Amikor elkezdtünk dolgozni a játékon, sokat gondolkodtunk a mechanika mellett (amiben rengeteg munkája volt a szerzőnek, Kruppa Gergelynek és a szerkesztőnek, Bojti Annának is, hogy egy gördülékeny, de gondolkodós játék legyen a végeredmény) a témán.
A játék eleve dzsungeles volt, de fontosnak tartottuk, hogy ne egy “gyarmatosító”, indiánok kincsét kereső, esetleg állatokra vadászó, azokat fogságba ejtő történetet közvetítsünk. Azt akartuk hangsúlyozni, hogy az Amazonos erdeiben rengeteg védett állat él, és az élőhelyüket megőrizve van lehetőségünk őket megfigyelni. A játékcíme is egy kecsua szó a dzsungelre, illetve egy dél-amerikai őslakos nyelvének neve.