Süt a nap? Kártyázz szabadban!

Ismerd meg a legjobb családi kártyákat!

2017. május 17.Zsani

cimkék: játék Pagony

doboz

4 játék egy dobozban
, amit már 3 éves kortól boldogan játszanak a gyerekek! Most a család minden tagja választhat egy kedvenc játékot, a Pagony kártyák közül. 

Rendelj most 15% kedvezménnyel kártyajátékokat!

Kíváncsi vagy, mit rejt a legfrissebb játékunk, a Kutyatár? Ismerd meg a szabályokat! Találd meg a 4 Pagony kártya 14 játékvariánsából a kedvenceid! Hogy még könnyebb dolgod legyen, most pontoztuk is a játékokat! Nézd csak!



A legújabb és legkutyásabb: Kutyatár kártyajáték 

4 játék egy dobozban
, amit már 3 éves kortól boldogan játszanak a gyerekek!

De az a négy játék?  

(1) A Kicsik kedvence: a KUTYAVERSENY

Játékosok: 2-4 fő

3 éves kortól ajánlom: a paklit egyenlően szét kell osztani a játékosok között. Vegyétek magatok elé a paklitokat lefordítva. Mindenki felcsapja a legfelső lapot, éééééééés akinek a legnagyobb a kutyája, az viszi az összes lapot, és az lesz a legszerencsésebb kutyatáros, aki a legtöbb kutyát gyűjti össze a játék végére. Ennek egy nehezített verziója, hogy a nagyobbak összeadják a végén a kutyák méretét, és az nyer, akinek a legtöbb pontja van. 

Idő: 10 perc - még az izgága gyerekek is szeretik

Humor: 4 pont - Mi mi mondjuk a legegyszerűbb játékokat is elég viccesen csináljuk, ehhez már született egy dal, és minden kutyának pontos személyleírása van...

Szerencse: 5 pont - Kivéve, ha a gyerek oszt :)

Logika: 3 pont 
doboz
Memória: 0 pont

Figyelem: 5 pont

Fantázia: 1 pont

Gyorsaság: 2 pont

(2) Memória őrülteknek: KUTYAMEMÓ

Játékosok száma: 2-6 fő

3 éves kortól ajánlom, a klasszikus memóriajáték szabályai szerint játsszuk. Ami szuper, hogy a kutyusok hasonlítanak is meg nem is, ezért nagyon izgalmas tud lenni. 
1
Idő: 10-15 perc 

Logika: 3 pont

Figyelem: 5 pont

Humor: 1 pont

Memória: 5 pont

Szerencse: 3 pont

Fantázia: 1 pont

Gyorsaság: 2 pont 

(3) Igazi kártyásoknak: KINÉL VAN LILI?

A klasszikus párkereső, Fekete Péter játék azoknak a kedvence, aki szeretik a kártyákat kézben tartani (a kicsiknek érdemes beszerezni egy kártyatartót!) és a lapmozgást figyelni. 

4Idő: 10-15 perc

Figyelem: 5 pont

Szerencse: 4 pont

Logika: 3 pont

Humor: 3 pont

Memória: 4 pont

Fantázia: 1 pont

Gyorsaság: 2 pont

(4) Igazi játékosoknak: KUTYATÁR

Játékosok: 2 fő

A paklit ketté osztod, mindenki minden kutyából kap egyet és egy Lilit. A kezdő játékos titkosan kiválasztja, melyik lesz most Lili kutyája. A kezébe fogja Lilit és a kiválasztott kutyát, a kutyát maga felé, Lilit a játékostársa felé fordítva. A másiknak barkóba szerűen ki kell találnia, melyik Lili kutyája. Ehhez nagy segítség, hogy kiteríti maga elé a lapokat, és amelyik nem felel meg a kérdezett szempontnak, azt lefelé fordítja, így, ha ügyes és figyelmes, rájöhet, melyik kutyus Lili titkos társa

300Idő: 10-15 perc

Figyelem: 5 pont

Szerencse: 1 pont

Logika: 5 pont

Humor: 3 pont

Memória: 2 pont

Fantázia: 1 pont

Gyorsaság: 2 pont



boboz




Betűző kártyajáték, nagyoknak

Ha már ismered a betűket, és szeretnél velük játszani, akkor ez a kártya neked való! 

Négy betűkeverő-kavaró játék egyetlen dobozban. Rakosgasd a betűket, alkoss belőlük minél több és hosszabb szót, hogy te nyerjél szókirakóban, betűrablóban, szókeverőben és csere-berében is!
betuzo
A játék fejleszti a szókincset, a térbeli tájékozódást és a kombinációs képességet. A Tökmagok-könyvsorozat ihlette a játékot. 
Ha a könyveket már egészen jól kibetűztétek, akkor itt az ideje, hogy elkezdjetek játszani a szavakkal. 

Nekem a Scrabble az egyik kedvenc játékom, így nem csoda, hogy eléggé belelkesedtem a Betűzőre... 

Kipróbáltam, és legszívesebben ezzel játszanék egész nap. Kíváncsi vagy milyen játékokat rejt a doboz?

tokmag


















(1) Először is itt a SZÓKERESŐ!

Ezt lehet a kisebbekkel, 7 évesekkel játszani, és akkor a legszuperebb, ha 2-4 játékos indul a győzelemért. Ha már biztosak a betűkben és az összeolvasásban, kezdődhet a játék! 
Szükségünk lesz hozzá lesz papírra, ceruzákra és egy stopperre. 

Keverjük össze a kártyákat és csapjunk fel 9-et! Indítsuk el a stoppert! 10 percünk van, hogy a felfordított betűkártyákból legalább 3 betűs, de lehetőleg minél több és hosszabb szót írjunk fel a papírunkra! Amikor lejárt a 10 perc, számolunk!

tokmSzókincs: 5 pont

Gyorsaság: 5 pont

Fantázia: 5 pont

Figyelem: 5 pont

Szerencse: 1 pont

Logika: 5 pont

Humor: 4 pont


(2) A második könnyített játék a SZÓKIRAKÓ!

Szintén 7 éves kortól 2-4 játékossal működik jól. Fontos, hogy ez sem a még a betűket tanulgatóknak szól (persze ettől biztos, hogy megjön a kedvük a betűzéshez), hanem azoknak, akik a szavakat már gond nélkül kiolvassák. Így élvezetes a játék. A Szókirakóban a feladatunk, hogy legalább 3 betűs szavakat alkossunk a kezünkben lévő betűkártyákból, és minél hamarabb lerakjuk az összes lapunkat.

Ismered a Römit? Hát ezt pont úgy kell játszani, csak szavakkal! Lerakhatjuk a szavakat, amiket ki tudunk rakni a lapjainkból. Joker van, azt értelem szerűen lehet helyettesíteni betűkártyával, de amúgy rabolni nem ér! Az nyer, aki először szabadul meg az összes lapjától. 

Nekem a Römi eleve a szívem csücske, gyerekként imádtam játszani. De épp ennyire szerettem a betűrejtvényeket is. Most végre egyszerre lehet játszani a kettőt!

Szókincs: 5 pont

Nyelvérzék: 5 pont
t
Gyorsaság: 1 pont

Fantázia: 5 pont

Figyelem: 5 pont

Szerencse: 3 pont

Logika: 5 pont

Humor: 4 pont


(3) CSERE-BERE

A harmadik játék egy kicsit nagyobbaknak való. 8 éves kortól ajánljuk 1-4 játékos részére. 

Szükségünk lesz papírra, ceruzákra és egy stopperre!

A lényege: találjunk ki két 3 betűs szót, amelyeknek minden betűje különböző. Az egyiket kell úgy átalakítanunk a másikba, hogy mindig csak egy betűt változtathatunk, de minden változtatással értelmes szót kell képeznünk. A betűkártyákat csak szórjuk szét lazán az asztalon, a földön, hogy tudjunk köztük keresgélni!

Hogyan lesz a vízből sár? Rakjuk ki a kártyákból a kezdő szót! Böngésszük a kártyákat, és aki a leghamarabb talál egy betűt, amivel közelebb viszi a célhoz a szavunkat, az cserélje ki az adott betűt! Így cserélgetve jutunk el a célunkhoz (de természetesen több megoldás létezik!)

Ha már begyakoroltuk a cserélgetést, akkor versenyezhetünk is! Vegyünk elő papírt és ceruzát, meg egy stoppert! 


Szókincs: 5 pont

tokmagNyelvérzék: 5 pont

Gyorsaság: 5 pont

Fantázia: 5 pont

Figyelem: 5 pont

Szerencse: 3 pont

Logika: 5 pont

Humor: 4 pont


(4) Az utolsó játék pedig a BETŰRABLÓ, amit szintén a nagyobb korosztálynak ajánlunk. Akár egyedül is lehet játszani, de 4 fővel is szuper. 

Szükségünk lesz papírra és ceruzára is, hogy felírjuk a pontjainkat!
t
A Betűrabló olyan, mint a Szókirakó, szintén a römire épül, csak itt rabolni is lehet, ami jelentősen megnehezíti a helyzetet! Ez a játék még a felnőtteknek is igazi szórakozás

Szókincs: 5 pont

Nyelvérzék: 5 pont

Gyorsaság: 3 pont

Fantázia: 5 pont

Figyelem: 5 pont + 1 bónusz

Szerencse: 3 pont

Logika: 5 pont

Humor: 4 pont

Ha máris kipróbálnád a játékokat így sorban, ahogy vannak, akkor rendeld meg itt, és játsszatok sokat!

Bújócska kártyajáték ovisoknak

V
adadi Adrienn ovis meséi
 ihlették az első Pagonyos kártyajátékot, a Bújócskát! egy pakliban 3 különböző játékot találsz, amik mind más-más kompetenciát fejlesztenek. 3-tól 7 éves korig minden ovis kedvence. Ráadásul a nyaraláshoz a legjobb választás, mert
1. könnyű és kicsi
2. változatosbujocska
3. nagyon-nagyon vicces
4. átmozgat
5. elgondolkodtat
6. összehozza a társaságot

Ez a játék kevésbé a hagyományos, megszokott kártyajátékokat tartalmazza, a merev szabályok helyett sokkal inkább a kreativitásra megy rá. Háromféle verziót tartalmaz: a Bújócskát, a Pantomimet és a Mesélj nekem!-et.


(1) BÚJÓCSKA

Az első játékban meg kell találni, miben egyezik a saját kártyád a középen lévővel. A gyerekeket általában inkább arra trenírozzuk, hogy a különbségeket szúrják ki, de ez a játék is meglepően nehéz tud lenni. Aki játszott már Dobble-t gyerekekkel jól tudja, hogy ebben egy hatéves is könnyedén le tud verni idősebbeket, mert olyan gyors képfelismerési képességeket igényel, amiket felnőtt korban nem feltétlenül erősebbek, mint az ovisoknál. Azért is ilyen élvezetes ez a játék, mert nem kell „csalni” a felnőttnek se, hogy a gyereket jóindulatból egy kis sikerélményhez juttassák, hanem teljes erőbedobással is lehet játszani.

unnepeljFantázia: 1 pont

Logika: 3 pont

Figyelem: 5 pont

Humor: 1 pont

Memória: 5 pont

Szerencse: 3 pont

Gyorsaság:
5 pont

(2) PANTOMIM

A második játék során mindenki kap egy kártyát és el kell mutogatnia, ami a kártyáján van. Vannak könnyebb feladványok, mint béka, olvas vagy fogkefe, de jönnek nehezebbek, mint tűzoltó, tanító néni vagy akár pásztor. A kisebbek tudnak passzolni, de a nagyobbak találnak benne kihívást. Az olvasni tudás nem hátrány, mert nem minden kártyáról egyértelmű a jelentése a rajz alapján. Pásztohy Panka illusztrációi nagyon igényesek és sokat hozzáadnak a játékélményhez.

bujocska1Fantázia: 5 pont

Logika: 3 pont

Figyelem: 5 pont

Humor: 5 pont

Memória: 1 pont

Szerencse: 1 pont

Gyorsaság: 1 pont


(3) MESÉLJ NEKEM!

Ez talán a legszabadabb játék az összes közül, ugyanis minden játékos kap 4 lapot és közösen el kell mesélniük egy történetet, beleszőve saját kártyáik tartalmát. Ez néha hatalmas kreativitást igényel és nagyon vicces mesék kerekednek ki belőle. Persze fontos, hogy (főleg ha kisebb gyerekekkel játszunk) nyitottak legyünk mindenféle abszurd dologra, ami csak eszükbe jut, hiszen ők még csak tanulják, hogy egy mese hogyan épül fel. Lefekvés előtt nagyon jól lehet például ezt a verziót használni, ha közösen mesélnénk valamit.

Sőt, ha eddig olyan szülő voltál, aki nem szeret fejből mesélni, mert úgy érzed, megköt a fantáziád és nem jutnak eszedbe elég izgalmas dolgok, akkor ez a játék rengeteget segíthet. Ráébreszt, hogy egy jó történetet szinte bármiből lehet kerekíteni, abszurd fordulatok és egyszerű események is hozhatnak remek végeredményt és talán egy kis gyakorlás után már kártyák nélkül is bele mersz vágni.

Szerintem mindenképp érdemes, mivel nekem gyerekkorom legjobb meséi, amikre emlékszem és nagy hatással voltam rám, mind fejből születtek. Talán pont azért, mert ilyenkor a szülő spontán alakítja, változtatja a mesét és így jól tud reagálni a gyerek aktuális félelmeire, érdeklődésére, és visszajelzésektől függően tudja kialakítani a történet végét. Nem is beszélve arról, hogy sokat megtudhatunk arról, hogy éppen mi zajlik a gyerekünk fejében. Továbbá a gyerekeknek is jó érzés, hogy bele tudnak szólni a mesébe, ez nagy varázserőt ad a kezükbe. Megtapasztalják, hogy történeteket ők is tudnak alkotni, nekik is megvan a hatalmuk szereplők kitalálására, sorsuk irányítására – éppúgy, ahogy a való életben is. Azt gondolom, hogy nagyon hasznos gyakorlat ez, hogy önálló, tudatos felnőtteket neveljünk, akik nemcsak kreatívak, de úgy érzik, hogy kezükben van az irányítás.

Fantázia: 5 pont

Logika: 3 pont

Figyelem: 2 pont

Humor: 5 pont

Memória: 1 pont

Szerencse: 1 pont

Gyorsaság: 1 pont

bujocska2



















Nagyon értékeltem, hogy a dobozban találtam tíznél is több üres pótlapot. Ezeket több dologra is fel lehet használni.
Ha például van egy jó ötletünk a Pantomimhez vagy a Mesélj nekem!-hez, akkor megalkothatjuk a saját ábráinkat, vagy ha esetleg megsérül az egyik (mint ahogy velem is történt az első játék alkalmával, amikor a tesztalanynak használt unokaöcsém annyira izgult a mese csúcspontján, hogy szabályosan kiharapott egy darabkát az egyik kártyájából :) ), akkor újrarajzolhatjátok – nagyon figyelmes a készítőktől, hogy gondoltak erre.

Ami még társasoknál problémát szokott jelenteni, hogy hatalmas dobozzal adják, aminek a fele valójában üres.
Szerencsére erről itt szó sincs, a dobozok kompaktak, pontosan két kártyapakli méretű helyet foglalnak, ezért utazáshoz is ideálisak, és a lakásban sem foglalnak sok helyet. Sőt magunkkal vihetjük akkor is, ha tudjuk, hogy valahol várakozni kell majd: a rendelőbe, a postára vagy a nagytesó edzésére.

Góóól! kártyajáték - nem csak fociőrülteknek

5-től 99 éves korig | 2-8 játékos részére

Nagyobb családi összejövetelekre is szuper, de ha épp csak kettesben vagytok a gyerkőccel, akkor is működik. A 110 kártyával háromféle játékot lehet játszani: a Góóól!-t, a Kapd el a csalót! és a Megvagy!-ot.

(1) GÓÓÓL!

A kártya névadó játéka nagyon hasonlít az UNO-ra, csak focis a téma. Az 1-9-ig számozott lapokból 4 különböző szín van, plusz különböző akciókártyák, mint a kimaradsz a körből, megfordul a kör iránya, húzz fel két lapot. Nekem személyesen a színkérő lap tetszik a legjobban, nagyon vicces az értetlenül álldogáló alulöltözött játékos.

A lent lévő kártyára vagy ugyanolyan színű vagy ugyanolyan számú lapot rakhatsz, ha nincs ilyened, akkor húznod kell a pakliból. A cél, hogy neked fogyjon el leghamarabb az összes kártyád, ja és persze ha már csak egy maradt a kezedben, akkor Góóól!-t kell kiáltani.

Humor: 3 pont gool1

Szerencse: 5 pont 

Logika: 3 pont

Memória: 0 pont

Figyelem: 5 pont

Fantázia: 1 pont

Gyorsaság: 3 pont


Ez a játék pörgős és szórakoztató, izgulni is lehet rajta, bár valójában minden a szerencsén múlik. Akciókártyákból csak 4 féle van, így a kisebbek is könnyen fel tudják venni a lépést a játékkal. Baranyai (b) András képei nagyon szépek, a kártyák anyaga igényes. Aminek még kifejezetten örültem, hogy minden csapatban van fehér, fekete és barna bőrű játékos is, pont mint a valódi csapatokban.


(2) KAPD EL A CSALÓT!

Ebben a verzióban blöffölni kell. A kezdő lappal csak szomszédos értékű lapot szabályos lerakni. Ám itt szerencsére nem kell szabályosan játszani, csak el kell hitetni a többiekkel, hogy a megfelelő lapot raktad le lefordítva. Ha rájönnek, hogy csaltál, akkor fel kell venned a paklit, ám ha te téveszted meg őket, akkor hozzájuk kerül az összes kártya. A cél, hogy elsőnek szabadulj meg a lapjaidtól.

Nyilván itt is szerepet játszik a szerencse, hiszen ha igazán jó lapokat kapsz, akkor sosem kell kamuznod, de itt már sokkal több múlik a színjátékon, a mérlegelésen, az esélyek latolgatásán. Ez nem könnyű feladat a gyerekeknek, és izgalmas a szituáció, hogy olyan helyzetben vagyunk, amikor szabad hazudni, sőt kifejezetten megdicsérik érte.

Humor: 3 pont

Szerencse: 5 pont
gool2
Logika: 1 pont

Memória: 4 pont

Figyelem: 5 pont

Fantázia: 1 pont

Gyorsaság: 1 pont


(3) MEGVAGY!

Ez a játék olyan, mint egy négyszemélyes Speed kártyajáték. Mindenki villámsebességgel pakolja a kártyákat, és amikor középen két ugyanolyan szám van, aki gyorsabban kiáltja, hogy Megvagy!, annak nem kell felvennie lapot. Ez is elég szórakoztató és szerencsére, aki még nem 100%-ig profi szám felismerő, annak segítenek a focisták, hiszen az egyező számokon ugyanolyan játékosok vannak, csak különböző színű mezben.

gool3Humor:
4 pont

Szerencse:
3 pont

Logika:
3 pont

Memória:
0 pont

Figyelem:
5 pont

Fantázia:
1 pont

Gyorsaság:
5 pont + 1 bónusz

Ha szeretnéd megrendelni a Góóól!-t, itt a helyed!



Mikorra jók ezek a kártyák?

Utazásra, készségfejlesztésre, nagy családi összejövetelekhez, a nagyobbaknak egy igazi társas est könnyed részeként, tanítási szünetre, esti meséhez, nagyihoz,  családi nyaralásokra, strandra.

- Vujovits Júlia és Hajdu Zsani ajánlója - 


ovodasHa kedvet kaptál a játékhoz, rendeld meg itt!

Érdekel a Pagony társasjátékai, az Amíg utazunk, az Óvodás vagyok és az Időfutár is? Megismerheted őket ebből a cikkből!