Az Én vagy senki egyik leglényegesebb üzenete számomra, hogy bár a mai világban mindennél fontosabb az egyén győzelme, és sportolóként tudom, hogy ez az egyik alapvető cél, de ennél sokkal lényegesebb a „másokkal együtt” érzése. Mert az együtt erejét pont az öncélúság hiánya sokszorozza meg. És az ez iránti vágy mindenkiben ott van!
tovább...Ki ne vágyna egy kalandos utazásra csupa jó baráttal, egy nem átlagos expresszel, bámulatos helyekre? Hát persze, hogy minden kölyök erről álmodik, főleg azok, akiknek se anyjuk, se apjuk, akik szívesen elcipelik porontyaikat álomnyaralásokra, kirándulásokra. A Millennium expressz trilógiában ezzel a paradicsomi látképpel találkozhatunk. Azonban ebbe igen csak belepiszkít egy őrült álnyomozó, aki a fél világon keresztül üldözi a gyerekeket, mindezt csak azért (eleinte), hogy pontot tegyen egy régóta lezáratlan szerelmi ügyre. Azonban ez még csak a kezdet…
tovább...NINCSENAPÁM, SEANYÁM. Olvashatjuk csupa nyomtatott nagybetűvel a könyv borítóján. A címből egyértelműen József Attilára következtethetünk. Így von be minket a mű már a kötet kinyitása előtt egy olyan világba, ahol a mindennapi problémák és a 20. század irodalma összefonódnak.
tovább...A leghálásabb szerep talán, amit egy ilyen könyvhöz kezdő író magára ölthet, egy tizenéves diák alakja. Ugyanis ebben a korban napi szinten temérdek új impulzus éri az embert, amire (akármennyire tagadtam én is akkoriban, hogy túlzó módon reagálnék) igenis szélsőségesen hajlamosak reagálni a fiatalok. Adott tehát a sokszínű téma, az életkorból fakadó változékonyság a karakterfejlődéshez, így Gévai Csillának már csak saját egyediségét, illetve a főhőse egyéniségét kellett hozzátennie, hogy megszülethessen a Lídia, 16, majd a Lídia, 17.
tovább...Azért szeretnék király lenni, mert féktelen hatalomvágy tombol bennem. Kötelezővé akarom tenni, hogy mindenki azt csináljon, amit akar. Törvénybe fogom iktatni, hogy mindenkinek azt kell szeretnie, akit tud, úgy élnie, ahogy jólesik neki, és olyannak lenni, amilyen. És aki nem engedelmeskedik, az életfogytig tartó szabadságra lesz ítélve.
tovább...Ez a regény egy tudományos, ám de nagyon szórakoztató, fiatalos mű. Az időutazás igazán különlegessé és izgalmassá tette. Ha a mondanivalójáról, a tanulságairól szeretnénk beszélni, elsősorban ezeket sorolnám fel.
tovább...Hanna most élőben részt vehet az igazi Varázsfuvola próbáján, ez azért vicces mert mielőtt elutazott volna 2012-ből, az osztályával is a Varázsfuvolával bajlódtak. Ráadásul most Wolfgang Amadeus Mozart-tal, ,,Wolfi”-val is találkozik. Ám az eddig barátságos, kedvesnek tűnő Sanyi bácsi most mégis gyanús lesz. Mit csináljon Hanna egyedül a 18. században Kempelen Farkas és Wolfi társaságában? Ezek a hírességek ugyan a 21. századból nézve különlegesek, de akkor átlagos embernek számítottak. A pestis tombol a városban ezért mindenki bort iszik, hogy legyőzze a betegséget (még a kiskorúak is).
tovább...Rengeteg műalkotás ihletője a halál és/vagy az azután lévő… lét, ha szabad így fogalmaznom. A sok próbálkozóhoz tartozik Neal Shusterman, aki az Everlost - Elveszve élet és halál között (Skinjacker-trilógia 1.) egy újabb teóriát vet fel ebben a témában.
Everlost egy varázslatos, ugyanakkor veszélyes vidék. Azok a gyerekek kerülnek ide, akiknek a lelke nem talál nyugalomra, és így egy köztes világban reked: félúton élet és halál között. Fénylelkekként bandákba verődve élnek, és együtt ismerkednek az új világ adta váratlan lehetőségekkel…